Borgström och Brännström hittade nästan varandra bättre än AP
De vevar 2-2 målet nu…att det ens ska få ske, Sanny upprörd! Men han hyllar Borgström, Sanny har alltid rätt.
Ja matchen förlorades i anfallszon. 2 mål i baken hemma (även om 2:an inte ska få göras) ska mötas med minst 4 framåt med 42 skott på mål.
Ineffektiviteten är matchförlorande. Vilket den var förra säsongen också.
AP jobbar inte hem fullt ut på 2-2 målet. Hade han bara tryckt till ett skär till hade hv vunnit.
HV-OIK - 6-1. Borgy 2, Foppa 1, Lenc 1, Strålman 1, Oliwer Smaski smackar upp 1 i nättaket i PP.
Färjestad tufft på torsdag
Kommer inte att vinna den. Det kommer dröja länge innan en 3p
Vilken match ser man på lördag då? Kommer nog zappa mellan FBK-ZAIK och Leksand-FHC
Varför skulle de göra det? Eller sitter du bara och grinar?
Gubben som inte skulle fixa SHL tuggade mest istid av alla, 25:36min.
Inte illa för en Stålman.
Borgis, han kommer kriga i toppen av poängligan. Över 60 poäng. Lätt.
Delvis. Känns det igen att man sliter och sliter och inte får något med sig?
AP var lite för osjälvisk idag, skjut mer tack
Problemet är att hv hade ett spel idag och det hade man inte förra säsongen. Ineg match såg ut såhär för HV de första 40 omgångarna och påstår någon det så är det fel
Hv spelade bra, spelarna kände det med tror jag,. Visst va lite flipp o flapp i egen zon men mkt var bra. 1a kedjen ser mkt intressant ut. Hv spelade med pondus och fart, var starka runt sarg mm. Det suger förlora men man får försöka se bra saker med.
Dessutom spelade man sig in i offensiv zon på ett effektivt och kontrollerat sätt om och om igen.
Inte mkt dump & chase som förra året.
Njöt flera gånger under matchen.
Ja de använder farten och storleken bra på flera spelare.
Hv gjorde i alla fall en bra prestation i 59 minuter, nästa match tror jag vi har 60 bra minuter och då vinner vi.
Hv körde över LHC långa stunder. Mycket vi kan ta med oss vidare.
Vi förlorar dels på vår ineffektivitet och dels på några rejäla djupdykningar i försvarsspelet.
LHC har en matchvinnare i sitt lag, medan vi har några fler, men LHC:s var bättre än våra på att sätta dit pucken. Högberg i målet gigant - köp en lott på vägen hem!
Surt att förlora trots de stora övertaget, men Högberg räddade lhc återigen vill jag våga påstå. Men nu finslipar vi detaljer närmsta veckan och plockar fbk nästa Torsdag =)
Linköping är verkligen ett spöke för Hv. Förra säsongen spelade vi ut LHC 2 gånger men förlorade ändå.