Har vi ”några fler”?
Jag blir genuint nyfiken på vilka matchvinnare vi har utöver AP.
Foppa va en sådan, fram till jul 2022 sen blev de kattskit. OSL. Kanske framöver.
Har vi ”några fler”?
Jag blir genuint nyfiken på vilka matchvinnare vi har utöver AP.
Foppa va en sådan, fram till jul 2022 sen blev de kattskit. OSL. Kanske framöver.
Vs sa sanny?
Sjukt jävla sur förlust.
Men skiter i att vi förlorade faktiskt. Såhär bra har inte hv spelat på flera säsonger i SHL.
Tycker alla spelare tog kliv idag.
Och ni som ratat Borgström borde väl ändå se hans sjuka hockey iq
Visst vi bränner chanser som fan men har en målvakt som gör livets match.
Jag tror på detta hv fullt ut. Fortsätter dom spela som dom gjorde idag så är de fan i mig inget kval.
Men som andra säger här. Ta bort tedenby från powerplay! Spela nättinen eller lilldansk
Seppälä är ju riktigt bra, men hans agerande vid första målet är ju kass. Hade han stått upp och vänt på huvudet och sett var råttan var, så hade han avstyrt den målgivande passningen. Samtidigt gick både Forsberg och Strandell för högt upp. Många fel där.
Strålman är ju också riktigt bra, men hans agerande vid andra målet var ju riktigt dåligt. Får inte släppa fram Strandberg (av alla) där.
Och…Borgström tycker jag var väldigt bra. Men Forsberg, vad har hänt?
Jag ser ju Forsberg som en sann matchvinnare med det jävla skottet han har. De höll honom hårt idag, men visst är det underbetyg att inte kunna sätta upp han en endaste gång över 60 min. Forsberg behöver hitta vägar och lösningar på att komma in i ”sin yta”. OSL ser jag också som en matchvinnartyp.
Sanny sa att han tvekat om Borgström är den förstcenter som HV behöver, men att han var positivt överraskad av det han såg ikväll.
Borgström var väldigt bra ikväll.
Hästlängder bättre en jag förväntade mig.
Tycker det inte funkar att spela stål-lyrenäs tillsammans med brunkare som tedenby och tikka. Vi kommer aldrig få ut hans fulla potential om han får fortsätta spela tillsammans med tikka och tedenby.
Hemkommen. Bitter. Synd att det hela går ut på att göra mål. LHC var kass. Överkörda i allt utom målvaktspel och målskytte. Såna här
matcher måste vi ha 3p.
Men ska man välja glädjen så spelade laget ungefär 100% bättre än jag vågat hoppats med några få kostsamma misstag som undantag…
Första linan riktigt bra. Isak en helt annan spelare. Borgström gör mycket bra, förutom mål… AP är AP. Leadingline.
Nu bygger vi vidare på den här sege… nä just det…
Men ok. Spelmässigt var det nog faktiskt en seger ändå…
Tikka är så långt en jättebesvikelse. Hade förväntat mig skridskoåkning på en ok nivå. Han känns rent långsam.
Intressant!
Seppälä tycker jag ändå fortsätter spela på en jättefin nivå även om han gick bom på 1-1.
Maalahti hade en rent bedrövligt kväll, nivåer sämre än Strandell. Kanske dags för 44an på den positionen nästa match.
Lenc och Borgström dom 2 stora överraskningarna på den positiva sidan för mig. Riktigt bra ikväll.
Håller inte med. Dock kan han se seg ut pågrund av sin stil , samma som Säppälä.
Tikka vinner varenda sargduell och snappar upp andra puckar på ett jävligt bra sätt
På minuskontot…Tedenby…
En skada på Högberg och Linköping åker ur snabbare än fort
Som nr 18 spelade ikväll så tar jag Fransson före honom, 7 dgr i veckan. Hoppas Kaski är tillbaka nästa match.
Usch fy fan vilken seg förlust!
Tyvärr saknas det iaf en top sex forward.
Nättinen såg bra ut och lika så OFM. Tikka va han ens med?
Forsberg o Tedenby osynliga.
Första linan kommer behöva dra ett extremt stort lass offensivt.
Besviken på stakkestad, fick för mig att han skulle vara nån form av Jämtin men än så länge är han bara blek.
Oh ja.
Tycker Stakkestad var klart bättre än på försäsong. Pluskontot hos mig.
PS. Inlägg 700 i dagens matchtråd från mig. Grattis till mig själv!
Ja Stakke såg bra ut idag, även Möllgaard