Den värsta bitterheten har nu lämnat kroppen. Om vi kan fortsätta spela så här kan det bli bättre än en tiondeplats i år.
Om.
Den värsta bitterheten har nu lämnat kroppen. Om vi kan fortsätta spela så här kan det bli bättre än en tiondeplats i år.
Om.
Nu får vi ändå betänka att detta var premiär och kalvar på grönbete. Vi var påkopplade. Tror att det kan bli den stora utmaningen framåt när serielunken är igång. Hoppas så innerligt att detta inte var en engångsföreteelse men vågar inte hoppas för mycket…
Jäkligt många sköna kvitton idag. Ja, Borgström är bra, ojojoj. Nättinen är som en ny spelare. Fjärdelinan är precis så bra man vill den ska va. Extremt intensitet och med lite flyt hade de fått med sig mål idag. Älskar vad jag ser av Stakkestad t.ex.
Det ser ljusår bättre ut än hela förra säsongen i princip på alla positioner. Bara en sån där match där man äger allt med likt förbannat förlorar man.
Tycker det ser extremt ljust ut för HV om man kan spela så här varje kväll.
Mycket bra match och en härlig premiär som tyvärr slutade med att Högberg återigen stal matchen till LHC och att deras svartklädda inkuppade galningar nästan välte plexiglaset bakom Ortio.
Annars en väntad matchbild där blivande topplaget spelade ut det förväntade bottenlaget efter noter. Mycket bra match av HV men gäller att sätta chanserna
Bra stämning överlag förutom under korta perioder. Var säkert minst 500 LHC fans på plats och de var väldigt engagerade.
Borgström en gigant och påminner väldigt mycket om Suomela, grym värvning och borde lätt satt ett Hattrick.
De flesta spelarna övertygade och det ser mycket bra ut på väldigt många händer och fötter.
Av backarna var det bara Maalahti och Strandell som inte övertygade. Ortio OK men inte helt stabil och hade lite tur vid vissa tillfällen.
Tyvärr är ju Forsberg ett riktigt sänke i sin kedja och är ju helt under isen. Bedrövlig i egen zon och den förlängningen känns väldigt märklig
Tedenby ska ju inte spela i PP men det är ju inte hans fel. Inte helt bedrövlig idag men långt ifrån att vara godkänd och är ju långt ifrån att vara en ledande spelare.
Andre slarvar ju ofta och tappar puck men har ju ändå en offensiv uppsida. Fisken också tveksam ikväll. Lindbäck är ju anonym i spelet men fysisk och gruffar på.
Övriga forwards mycket bra utefter förväntan. Önerud bra i sin begränsade roll. Stakke är ju vår nya Jämtin. Isac också bra.
Tikka och Nättinen helt OK, OSL visar bra skills och kommer nog bli viktig, Lenc bra över hela banan och spelar både PP och BP.
Tycker också det är kul att vi nu har ett mycket tuffare och kraftfullare lag. Tikka och Seppälä riktiga hårdingar och är nog bland de tuffare i ligan.
Otroligt positiv efter matchen och kan inte se oss bomma topp sex. Dock måste vi lösa problematiken runt Tedenby och Foppa.
Foppa måste höja sig enormt mycket och frågan är om han kan det, annars måste han placeras utanför laget. Tedenbys roll måste kraftigt minska trots den höga lönen.
Strålman sammanfattar det bra och har självinsikt…
LHC firar som galna i Mjölby. Vilka kungar. Firar 2 poäng som ett sm-guld. Justfan…
Postiv överraskad sett till mina förväntningar, men att vi inte får med oss 3p är inget annat än riktigt dåligt.
Vad var grejen med dom? Såg ut som några äckliga AIK skinheads typ.
De var inte så gamla. Ganska räddhågsna.
Ingen bra natts sömn. 2-2målet spelades upp gång på gång i ens medvetande. Sjukt surt. Men fan vad bra de spelade igår. Rätta till försvarsspelet i egen zon så kommer detta bli sjukt bra. Hoppas dom kan hålla denna nivå av spel kommande matcher. Då kommer vi ta mycket poäng.
Har lugnat ner mig efter gårdagen. Det var en bra hockey dom bjöd på, nu lägger vi denna skittråden åt sidan och går vidare.
Tycker det var mycket positivt igår, vi spelade ut Linköping men förlorade på 2 defensiva misstag och att deras målvakt var ett monster i mål.
Borgy visade att han är att räkna med
Förstalinan skapade ett riktigt bra tryck.
Nättinen som en ny spelare, grym över hela plan.
Strålman är king
Seppälä grym!
Nardella rörlig och bra.
Övrigt tycker jag många steppade upp.
Foppa, Teden osynliga
Strandell känns lite sådär men han halkar väl ner nu när Kaski kommer
Hade det varit för 15 år sedan hade man varit lugn efter gårdagen.
Nu står man här och vet fortfarande inte vilken fot man ska stå på. Kommer laget växa av insatsen eller kommer förlusten och sättet man förlorar på sätta griller i huvudet?
Nästa match mot Oskarshamn ger oss förhoppningsvis svar.
Således. Jag räknar inte med någonting just nu, utan lever i samma ovisshet som inför premiären. Med det sagt. Spelar HV som igår har jag svårt att se att man ska hamna i kval.
Äsch, vi ligger före guldtippade Frölunda i tabellen, väljer glädjen idag ändå
Jag hade hoppats och trott på vinst mot LHC men premiären sket sig igen trots flera duktiga spelare som saknades hos motståndarna. HV71 hade verkligen läge att få en bra start på säsongen men föll på eget grepp, piss också. Jag är lite fundersam över hur Tedenby ska användas i laget, han är lite överallt och ingenstans som vanligt.
Forsberg fick inte en enda pass i PP pga att de satt Tedenby som styrande i det PP. Pucken var inte över på Forsbergs sida en enda gång vad jag kan minnas.
En match mot Färjestad först.
I min värld helt ofattbart att Tedenby får det förtroendet han får i PP.
Ja att Tedenby spelar i PP oavsett vilka tränare som vi har i båset är nästan komiskt.
Exakt detta är en av få saker jag har att klaga på ändå, Tedenby SKA inte spela PP, han har ALDRIG spelat i ett fungerande PP, han har så mycket skills men avslut har han verkligen INTE.
Utöver detta så tyckte jag det var den bästa matchen jag sätt Hv spela på…jag vet inte…sjukt länge iaf.
Ren stöld att vi inte fick 3p, ser matcherna ut såhär framöver så kommer vi inte vara ett bottenlag.