Ta en öl och chilla istället.
Ska JAG chilla menar du?
va nej??
Positivt
- Matchcoachningen: aktivt, rätt spelare i rätt lägen, rätt tekare, toppningen
- Bra backspel både defensivt och offensivt. Rörligt, bra passningar. Ser riktigt bra ut.
- Lenc, Tedenby, AP20, Day, Alsing, mm såg riktigt bra ut.
Negativt
- Skadorna. (Såg det inte ut som en Växjöspelare slängde Kaski i isen?)
- Förstakedjan (som kedja) var neutraliserad och nästan osynligt fram till sista pushen.
- Samma typ av förlust som de flesta borta matcherna förra säsongen: Nära nära men till slut förlust.
Frågan är om vi har någon/några matchvinnare i laget. Tveksamt.
Tycker det var extremt rörigt med backarna 1a och 2a perioden. Day var ju helt under isen i min bok. Men man ser olika på saker.
Hähähäh! Är det en utmaning?
En gardé!
Om kaski är körd behöver vi någon med samma kapacitet att näta.
OK match trots allt mot ett OK Lakers som var ganska ordinarie trots allt.
Hedersam förlust men inget vi vill rada upp i framtiden.
Dichow tyvärr som Ortio idag och det oroar mig i alla fall. Jag ser inte Hugo som bättre utan vi får nog tyvärr inse att vi nog har två andramålvakter i truppen.
AB matchar bra och aktivt vilket är positivt.
Tedenby klart bättre än den klappkassa #21 vi haft under två säsonger. Gissar på att han tvingats träna bättre. Fortsätt så!
Day och Kero imponerar inte men vi får ge dem tid till första landslagsuppehållet innan vi kan göra en bättre bedömning. Lite oroande ändå och tid har vi egentligen inte.
Centerkris redan så Reber kanske får fortsätta köra center?
NBS stod också för en bra insats.
Nu klipper vi ett skadeskjutet Norrlands AIK på tisdag. Även vi skadeskjutna som det verkar tyvärr.
Tyckte det snarare var forwards (Kero och Tikka) som skapade rörigheten genom att inte hålla rent i slottet. Men men jag har inte detaljanalyserat alla situationer utan utgår från några jag minns att jag reagerade på.
Hur axlade Sjöholm Kaskis frånvaro? Inte alls bra! Ständigt på fel plats, förstår varför Sjöholms pik pekar rakt ner.
Har nu sätt matchen i repris, tycker ändå det är en okej bortamatch. Vi håller typ jämna steg med Växjö första halvan av matchen sen går vi ner oss lite. Sen tycker jag det är en jämn sista period. Förlusten stavas Sean Day idag. Gör en riktigt usel match. Tittar puck istället för att agera och lyfta klubbor och flytta på kropp. Hoppas verkligen han steppar upp.
Tur man får tycka olika…
Slog dessutom bort puckar i onödan och spelade fast sig. Det enda bra han gjorde i matchen var framspelningen till Borgström.
Sett matchen i efterhand.
HV gör en bra bortamatch i premiären mot Växjö. Visst finns det positiva och negativa delar att ta med sig men jag vette sjutton om denna matchen hade tagit sig in på topp 5 bra prestationer på borta is från förra säsongen. Hade spelet sett ut fåhär förra säsongen på bortsa is så hade HV varit i slutspel. Detta vådar gott inför tisdag. Måtte det bli 3 pinnar där för då tror jag HV kan spela med axlarna nere och undvika botten 2 placeringarna. Glad helg gänget
I fjol tog vi ynka 7 poäng på bortaplan. Kan vi ta 10 poäng mer så borde det göra skillnad i tabellen och ta oss på säker mark.
Blomman lär ju inte vara nöjd med fjärdekedjan som enligt all access ska spela 0-0… Lindbäck lyckas hamna -2 på ca 8 minuter. Tikka och Stakke några minuter till men också -2. Det va likadant förra säsongen med dessa spelare…
Det kanske han inte är. Samtidigt är han förståndig nog inser han att dåliga vanor och beteenden tar tid att bryta. Nu säger jag inte du inte tänker likadant som mig. Utan försöker bara ha lite is i magen. Dock är det på en skör tråd, det får inte vara allt för länge, tillslut krävs det att Blomman bryter mönster. Men då är vi återigen tillbaka till hur fel komprimerat denna trupp är. Kvalitén finns där men inte tillräckligt för att laborera med det man har för att få en jämnare prestation från alla kedjor.
Tänk en fjärdekedja med typ Erik Andersson, Johan Johnsson och Ignberg-Nilsson istället. Hade garanterat varit en mycket bättre och billigare 0-0 kedja. Dessutom med mycket hjärta.
Om man ska vara väldigt ärlig och se matchen på ett nyktert sett så gjorde vi en bra match. Hade någon sagt tidigare att vi förlorar med 1 mål mot Växjö i bortamatch så hade jag tagit de.
Absolut så gör dichow inte en bra match. Men den tokhyllade finska målvakten i Modo släppte in 5 billiga. Så ja , alla kan ha en skit match. Men inget vi behöver direkt…
Vi hämtar upp matchen flera gånger om vilket vi ALDRIG såg förra året. Jag ser positiva signaler och tecken i de ”nya” hv.
Nu siktar vi på en vinst på tisdag.