Jag tycker HV spelade helt okay första SHL matchen ,Sen suger det apröv att vi förlorade.
Jobbigt att Malmö vann och Örebeo går mot seger .
Anton matchade ju verkligen. Att vissa backar kan ligga på över 20 minuter händer ju (Day 22, Fransson 21:29, Alsing 20:49, Engsund 19:51) men det är inte ofta ytterforwards ligger så högt. Louto hade 21:24 och AP20 21:29. Kero strax över 10 minuter, trots OFM’s bortfall. Man kan ju inte beskylla Anton för att bara rulla jämnt på folk.
Tikkas kedja ska spela 0-0 inte kosta oss matchen som de gjorde idag. Vi måste uppgradera den kedjan annars kommer det bli en jobbig höst.
Va fan in med Hugo Pettersson och nån mer istället. Lär knappast göra det sämre.
Precis så. Tycker oftast att dem faller ur ramen. Man jagar och går bort sig. Alt man är inte först in och förlorar duellen så sätt. Byter ibland fel som lämnar luckor bakåt. Känns ibland som att match/hockey iq:n inte riktigt är där.
Ta det i rätt tråd…
Absolut. Men inga matchavgörande räddningar idag. Istället matchavgörande misstag.
Men skitsamma. Man förlorar som ett lag. Så är det. Alla är inblandade när ett mål faller i baken.
Men min känsla är fortsatt att den här säsongen kommer bli väldigt lik de senaste två.
Att HV kommer torska mot topplagen känns givet. Frågan är om man, till skillnad från föregående år, kommer vinna mot bottenkonkurrenterna i år.
Kissblöja.
Skönt att de är match redan på tisdag igen
Tack! Det behövde jag höra ikväll. Nu känns det bättre.
Jag är rödhårig och kan intyg att jag luktar kiss.
Tycker vi gör en okej match i mångt och mycket, men något som stör mig är när fw:s gör det enkelt för motståndarnas backar, vilket jag tycker man gjorde denna matchen. Växjö har en bra backsida, men man måste då sätta mer press och utmana deras uppspel och få ner deras tempo. Vi har alltså 0 tacklingar bland Fw:s. NOLL! Engsund stod för två, Day 1 och Fransson 1. Att jämföra med en sådan som Emil Sylwegård som själv stod för 4 hits.
Det som känns tryggt är att vi har Abbott. Han kommer aldrig låta det rinna iväg utan att agera i tid.
Tror hela 4:e kedjan kan vara utbytt innan november är slut om det inte blir resultat.
Hahahaha! Ni ser!
Jag tyckte att vi gjorde en bra premiär. Det är borta mot ett topp6-lag och jag tycker att vi sätter dom på prov. En bättre andraperiod hade kunnat ge oss poäng idag.
Om man ska jämföra med premiären i fjol så tycker jag att vi är mer samspelade. Vi hade dock stundtals svårt att etablera ett bra anfall i deras zon, och ibland hade vi svårt att spela oss ur vår egen.
Jag tycker att det är positivt att vi får igång målproduktionen från start. Och sett till förutsättningarna så är det okej att förlora med uddamålet.
Dichow får ta på sig 2 av målen dock. Får hoppas att det bara är nerver
Tycker Ahlnefeldt ska stå nästa match, så får vi se vem som ska ha förstespaden.
Jag har fan 0 koll på Hugo asså, verkligen inte följt hans karriär. Vet att många här har tvivlat på honom.
Men jag håller med. Låt honom stå nästa.
Få upp tävlingsandan mellan våra två ynglingar i målet, låt dom stå varannan match första 8-10 matcherna och utgå sedan efter vem som presterat bäst.
Edit: Har jag rätten att kalla en 23åring för yngling? Är själv “bara” 28 så nu kände jag mig gammal… haha
ALLA Svenska spelare är härinne och läser! Har ni inte fattat det än!! Detta är ett av Sveriges mest Eminenta forum där spelare från ALLA lag är inne och läser inte minst våra hjältar från HV71.
Omoget OCH ovärdigt. Går inte sjunka lägre.
Vill tillägga att utan att veta så är detta forumet det mest besökta bland spelare i SHL