Inklusive historiken 8 år tillbaka.
Lägger du till ett ”J” innan alla A:n i matchtråden ikväll blir jag glad. Helst att du gör det 5+ gånger.
Sen ska man ju inte glömma att HV haft 6 hemmamatcher på de 9 inledande omgångarna. Det finns naturligtvis tillfällen där hemmalaget blir utspelade (som mot Färjestad) och då bortalaget för spelet (som mot LHC). Men det är rätt naturligt att hemmalaget för matchen. Så jag gissar att xG kommer gå ner något när HV spelat fler bortamatcher.
Nej, korkad som jag är tror jag på vinst idag.
Statistik och sannolikhet är till för att brytas, för nu är väl ändå råttet fucking mågat?
F-ordet är en hyllning till Blomman och det andra till legenden med Lule-koppling…tänk när vi hade spelare som Jämtin och Ledin…
Man behöver inte vara korkad för att förstå att HV borde vunnit mot Örebro, Malmö, Timrå och LHC. Matchen mot FBK borde man förlorat. Vilket ger 12 pinnar så inte så orimligt…
Erik Gustafsson verkar göra comeback ikväll och Viken målvakt de ställe i mål kommer göra årets match…
Idag känns det som att man kan ta valfri luleå spelare som är inne i en formsvacka poängmässigt som kommer fullkomligt ösa in poäng mot oss.
Alla vet ju att Engsund gör hattrick ikväll…
Försöker rota fram lite optimism inför matchen.
Tittar man på Corsi, XG osv osv så är det två lag som ligger på platserna 7-10 ungefär.
Hyfsat läge knäppa till Luleå ikväll.
Tvåla in pöcken å släpp den!
Det är väl bara att smörja in Snutteboda och pudra Lipsillen för den här kvällen blir både ful och smärtsam.
Man får vara glad så länge man slipper ta fram skämskudden!
Verkar som att Dicken står?
Inget jag märkt, än iallafall.
Om någon vill få upp lite (falska?) förhoppningar inför kvällens match så snackar de om Luleås aktuella form i detta avsnitt, primärt Niklas Olausson som följer dem tätt. Snack från minut 57 och en bit framåt.
Är det någon gång vi ska kunna slå Luleå borta så är det kanske nu?
Dichow igen alltså. Tycker Lehtinen borde få en hel match nu.
Tror dom kommer köra målvakterna varannan match framöver. Lehtinen står nog mot SAIK även om Dicken gör en bra match.
Eftersom Gävle, Timrå, MoDo, samtliga ligger i Norrland, så var det inte allt för länge sedan ![]()
![]()
Blomman tappar det bara mer och mer för varje match. Han fortsätter matcha samma skituppställningar som han gjort dom senaste matcherna. Han fortsätter att spela SHLs kallaste spelare. (OSL). Karln vill inte vinna. Han bevisar tyvärr detta mer o mer.
Är förbannad på mig själv att jag trodde på honom så länge.
Angående kvällens match. Nä givetvis vinner vi inte. När vann vi senast mot Luleå borta?
År 1798?!…..