Nänä. 1798 var året som @NGIS72 och @Diabolics föddes.
Han vill säkert vinna, det vill alla som deltar. Men han utstrålar inte energi och förtroende och det är nog där vi landar. Vi ser det vi ser och bedömer i mångt och mycket efter det.
Kanske vore det bäst om OSL fick ett miljöombyte. Mer anpassad för honom.
Kan ändå gilla att man ger Dichow chansen. Så var det ju inte ifjol. Då hade Dichow varit bränd fram tills den dagen Lehtinen brändes. Långsiktigt tror jag ju mer på den här modellen.
Men om målvaktsvalet är bäst just till kvällens match. Det återstår att se.
Vad har OSL presterat som gjort att han ska gå före unga framtidsnamn så som Reber, HP med mera? Helt obegripligt.
Kontinuitet.
Mer seriöst svar, han har presterat hyfsat i egen zon, faktiskt bättre än Reber och framförallt HP.
Men jag håller med.
Där finns en fin uppsida i OSL men är de inte dags att ge upp nu? Hade han kommit till denna säsongen hade jag inte kommenterat de men nu har vi ju försökt i flera säsonger för helveteeed
Jag tror du har rätt i att detta är vad vi ser: fokus på defensiven, där OSL gör det bättre.
På bekostnad av offensiven. Så egentligen behöver vi byta ut OSL mot en tvåvägslirare.
Det är helt olika typ av spelare - OSL är mer defensiv - jagar motståndarna . Reber och HP mycket mer offensiva men inte boxplay-spelare t.ex. vilket OSL används till ..
Men om ni fortsätter prata om det så kanske det är som vågorna som till slut bryter ned stenen vid vattnet - om 50 år eller så , inför matchen mot HC Dalen i hockyettan ![]()
Dags för Borgman att visa att han är vår moraliska kapten! Kan man få be om ett Gordie Howe-hattrick?!
Han kan ju börja med att vara på isen när vi gör mål ![]()
Några till här som behöver vara på isen när det nätas…
Ska jag vara helt ärlig så tror jag han lider lite av att lira med Mini-Magic, inget ont om gutten, men han har inte riktigt fattat hur ta det defensiva ansvaret som Center, än.
Det kommer väl…..en dag….idag?
Spännande match ikväll.
Kommer Dichow vara usel eller superbra?
Betyder det någonting att Borgman är tillbaka?
Kommer Pasic och OSL vara på insidan en enda gång?
Hur förklarar blomman denna förlust?
Trodde faktiskt Lassi skulle få stå efter hans två perioder senast. Hoppas Dichow gör en match likt emot Färjestad nu!
Pasic var den som med 46 sekunder kvar av matchen slog en pass rakt till Linköpingsspelare som då kunde göra 3-1 - redan innan dess kritiserade jag honom rätt hårt att han var mest minus av alla spelare per spelad timme.
Han ser faktiskt bra ut ibland med bra fart men resultatet har varit ytterst skralt …
Ja sjukt irriterande det där. Han kan blixtra till och se grym ut ett byte och sen är det som någon J20 spelare i bytet efter. Kan han få ihop lite konsistens i sitt agerande är han en spelare för andrakedjan, men annars platsar han ju inte alls.
Han och Lindström som har sämst siffror av alla med lite istid.
Dags snyta sig och ta lite defensivt ansvar…
Väljer nog att se nån reprismatch med Dubai Mighty Camels idag istället.
Var förbi Fiskhallen tidigare. De sade att torsken var fin ikväll.
Får kolla om de har rätt?
![]()
Hur är det med teamhalvfullt idag?
Sitter ni å laddar för en överkörning och har inläggen klara till Blommantråden?
Inte riktigt återhämtat er efter att Kapten @Nick gjorde myteri va?
Bra sammanfattning även av Bibic