Omgång 10: HV71 - Brynäs IF

Givetvis blir det en mycket sämre period andra och Brynäs förtjänar ett mål. Men Wesslau är bra och BP är bra. Sedan så kommer inte HV ner i samma stora djupa svacka som de gjorde när det gick emot föra säsongen, en klar förbättring där och det kommer ge många poäng om man kan hålla lägstanivån högre i matcherna.

Wesslau har en lurig match idag. Knepiga situationer och Brynäs spelar bra i andra. Tur att backarna hjälper honom att städa bort returerna. Samtidigt har vi spelat väldigt bra boxplay men hur fan kunde Campoli åka ut ensam?!? Hade rallarsvingen suttit i hans ansikte hade motståndaren nog åkt ut, men bara för att Campoli duckar kan han ju inte undkomma utvisningen?

Tycker det ser riktigt bra ut ikväll. Stabilt.
Hoppas Wesslau och laget kan fortsätta att vara så genuina de varit i de tidigare perioderna.

Detta ska vi ha. Kom igen HV!

Lönar sig med skott

Jämtin såg överlycklig ut efter målet. :wink:

Det räcker nu mot Kungkeno tycker jag och han har rätt till sin åsikt, oavsett om det är rätt eller fel.

HV gör en mycket stark match och 1:a perioden är HV:s klart bästa denna säsong.
Måste bero på SHL:s snyggaste matchtröjor och varför inte fortsätta med dom :stuck_out_tongue:

[size=150]Forza Hv71[/size]

Verkligen. Första för säsongen?
Då ser man så glad ut: :frowning:

Fiala är riktigt rolig att kolla på.
En gubbe i en låda.

FBK cementerade i botten riktigt kul bara dom inte vänder i nästa omgågn mot HV

Gott för Wesslau. Viktigt tror jag.
Tack hela HV!

Slänger man ur sig såna dumma kommentarer utan någon som helst logik så tycker jag man får tåla lite skit. Men visst, nog från min sida då.

Härlig vinst, speciellt för Wesslau dessutom som fick hålla nollan oxå, bra för självförtroendet att få denna vinsten.
Tycker vi kontrollerade matchen i första och tredje perioden riktigt bra och fick studsarna med oss bra, bättre tänk i skotten idag oxå, man styr, skjuter för retur eller bara skjuter på direkten.

Fiala kunde gjort massa assist poäng idag om han spelat pucken lite oftare , han ville nog lite för mycket men 2 ass är inte dåligt i sin comeback i en fjärdekedja (Fan att jag bytte ut Fiala i sista stund mot Christensen i tippet :slight_smile: ).

Skön match, hoppas Arto tycker det är jobbigt :slight_smile:

Skön seger idag. Men konstig attityd hos Jämtin efter sitt mål tycker jag. Ville ju knappt att spelarna skulle komma fram till honom. . Snacka om att Fiala tagit petningen på rätt sätt. Tycker han var grymt bra idag.

Var på plats idag, fan vilken skön seger. Men kan någon förklara för mig varför HV-klacken var knäpptyst i första perioden och blev utsjungda av bortastå, när man ledde med 3-0? Förövrigt ett riktigt bra tryck i resterande 2 perioder från båda klackar, måste nog ändå berömma Brynäsklacken då de fortfarande var relativt högljudda när det stod 5-0. :exclamation:

Skönt att se viljan som finns hos Fiala, men han tappade pucken för ofta idag. Dock 2 assister från hans sida så får nog räknas som en godkänd match.

Jag sa aldrig att jag vill se honom sparkad. Jag sa att fortsätter han mållös och utan produktion så kan han ligga pyt till på sikt då han är värvad som en “supervärvning”. Men ingen är gladare än JAG själv att ha fel :slight_smile: Underbart att Ridderwall fick göra 2 mål idag :slight_smile: Vi alla här inne drar inte alltid samma slutsatser men vi håller på samma lag. Sen har jag uttalat mig klumpigt i vissa sammanhang och det står jag för. Jag är lite av en surgubbe när det grinar oss i ansiktet och jag måste få utlopp för all negativ energi, då rinner det lätt över bägaren.

Men som sagt. Jag är exakt lika underbart glad att Ridderwall har börjat producera och göra det han är värvad för. Men jag tror inte jag var ensam om att ha gigantiska förhoppningar om honom innan serien startade. Han var helt enkelt trögstartad, men nu är han igång :slight_smile:

Peace out HV71 bröder och systrar, tillsammans vandrar vi mot nya framgångar och fler guld.

Vilken skillnad jämfört med förra säsongen. Tempo och driv i spelet, kreativa i anfallszon och helt ok i försvaret. Säkert väldigt skönt för Wesslau att hålla nollan. HV grymma på hemmaplan. Bara att njuta…Oj vad jag hade velat bo i Jkpg nu.

Var bor du nu??

Första matchen på plats för mig i år och de slutade med en stabil 5-0 seger där man styrde matchen väl . Gick ner sig lite i andra men annars en väl genomförd match.

Jag har ett orosmoment och det är Jämtin. Var är hans glöd? Villja? Jobbighet? Jämtin är som bäst när han är grinig.

Dagens bästa var han på sittplats som fick igång klacken i tredje, tummen uppp tilll han

@silver
Beror väl lite på vart man sitter… Satt vid rödlinjen o hörde ingenting från bortastå… Okej att jag var halvfuller o satt i baren 1/3 av matchen men ändå… :wink:
Underbar match att se f.ö.

Blev de ingen presskonferens?