Omgång 10: HV71 - Leksands IF

Usel period av hv. Skulle vilja höra HV71 spelidé av Uffe. Just nu kan man tro det är randy edmonds som tränar hv. För hv spelar på det sättet. Varför ska hv dumpa puck och jaga hela tiden.

Kan vi inte sparka andratränaren eller något? Det har vi ju gjort förr…

Makalöst vad duktig william karlsson är. vadfasen hade vi varit utan han?

Tycker beach gör en ok första period. märks ju att klubbteknik inte är hans grej men fy f*n vad skönt att se nån gå in framför mål och knuffa på motståndarbackarna…

WK är så jäkla bra. Han ser taggad ut ikväll.
Jag spår att han kommer att näta.
I övrigt vågar jag inte gissa, det ser nervöst ut.

Vårt PP är under all kritik. Är det intränade uppspel de kör?

Men…
Kom igen HV!

Snacka om ångestmatch… Helt bedrövligt presterat i 1:a perioden. Varenda gubbe blir ängslig så fort pucken kommer nära. Vette fan om inte Dahlén får foten om HV torskar idag.

Alltså, vart ska man börja?
Bland det sämsta jag sett, helt jävla viljelöst.
Försvarsspelet under all kritik, anfallsspelet?, vilket då, helt obefintligt.

2 pp, förlorar skotten hemma, mot leksand, bedrövligt.
Inte en chans på 20 min, tur det bara står 0-1.
Med detta spel finns inget leksand behöver oroa sej för, helt jävla tandlöst!

Ser tungt ut. WK-kedjan ser bra ut som vanligt men det MÅSTE bli bättre precision i passarna.

Petrasek gör en jättetabbe på målet men Krog är inte helt oskyldig. Han sätter Petrasek i ett svårt läge med sitt pass.

(Cmores sändning är bland det sämsta jag har sett. Man hör knapp ljudet från arenan och svårt pucken får lite fart försvinner den.)

Samtidigt gör leksand inte heller nån toppenmatch. Riktig skräpmatch egentligen, inga chanser åt något håll, och enda målet är ett individuellt misstag.
Vi är åtminstone inte sämre än Leksand idag. Förutom i powerplay.

Ljungberg har hand om pp och bp och de suger. Vill se en helt ny tränarstab.

Vilket ös! Hv spelat riktigt bra och kommer samlade genom mitt zon och trycker på!
Det skapas chanser och vi har äntligen hittat Hv spelet!
Så hade jag hoppats att jag skulle skriva efter första idag!

Men det ser lika lamt ut och utan struktur!
Spelare åker o väntar på pass vid off. blå och bromsar upp och då skickar puckföraren en dump puck som ingen i Hv är redo för!
Backarna slår inte på spelare i fart utan pucken hamnar antingen bakom eller för djupt!
Sen får man ju fråga sig vad Pettan gör vi deras mål! Är man stressad så aldrig aldrig aldrig in i mitten, det är ju sånt man lär sig redan som miniputte!

Då ska vi se hur femmorna ser ut i andra!

När man inte trodde det kunde bli sämre så överraskar HV igen …

HV platsar helt enkelt inte i elitserien, och som det ser ut nu knappast i allsvenskan heller … det krävs ju i alla fall lite vilja även på den nivån…

Vilka usla uppspel, ibland väntar man in en motståndarforward och försöker sen passa rakt igenom honom och blir förvånade när det misslyckas.

Till och med Petrasek och Fälth gör det …

Känns inte särskilt troligt att hela tränarstaben får kicken, men jag tror för tillfället det är enda lösningen som finns om vi vill spela i SHL nästa år.

Underbar Dahlén-effekt

Klar som fan att det är grus i motorn men jag är hoppfull. Farten och viljan finns ju. Tänk om det skulle kugga i och infinna sig lite självförtroende. Då kommer målen. Pettans hjärnsläpp får vi glömma. Han vet säkert om hur jävla illa det va. 4-1 efter 2 perioder.

WK tycker att första perioden är bra ???Vilken planet kommer han ifrån eller har Dahlen sagt till spelarna att det är bra?Nej en förlust idag så är det riktigt allvarligt.

Tänkte mer på den här klassikern:
aftonbladet.se/sportbladet/h … 0340641.ab

Förlorar skotten hemma, mot Leksand, trots 2 PP, på vilka man inte skapade ett enda läge…Jag trodde HV skulle komma ut å köra stenhårt, istället skapas ingenting och Petrasek gör återigen en ordentlig indianare. Det enda positiva är väl att det inte kan bli sämre…

Ja Pawhlen, jag tror att hela världen vet att du tycker det nu.

Bara blotta tanken att vi presterar detta spel mot ZAIK på torsdag får en att må riktigt illa :cry:

När Uffe är i båset är laget sämre. Kan vara tillfällighet dock. Tycker hv spelade helt oki Mot LHC och fbk.