Omgång 11: Färjestad - HV71

Dags att HV börjar spela hockey i sista. 1-2 kommer raskt bli 3-2 om vi inte slutar backa hem.

HV spelar inte för att vinna utan ett passivt spel som kommer leda till ett FBK-mål om det fortsätter så här …

Fiala och Tedenby verkar däremot våga mer än de andra …

Domarna fegar ur som vanligt och kommer väl hjälpa Färjestad till poäng om de inte klarar det själva …

Dominerar tycker jag inte det gör, sett mycket värre ut vissa matcher.

Samtidigt är det svårt för HV att inte backa hem när FBK är både på hemmaplan och är i kris. De kommer ut med en sån fart som är svår att matcha just nu. De fick ju rätt mycket momentum med av 2+2 på Jämtin som är pinsamt dömd.

Fröken Wallin har talat :smiley:
Vi skapar ganska bra tryck men pricken över i saknas. Vi har ett bra försvarsspel som släpper till få skott. Nu måste vi skaffa oss självförtroende och spela bra, vi ska satsa på att göra minst två mål för seger", säger Färjestads Rickard Wallin till C More efter den andra perioden.

Jämtins utvisning är under all kritik och dessutom 2+2. Snacka om att titta på spelarens namn liksom
Lance Ward fick uppleva under ens fantastiska sejour i HV.

Svälj egot nu domarna och ni är faktiskt fyra stycken på isen. SKÄRPNING!!!

Känns otroligt nervöst att se oss spela så här…för mycket spel i egen zon.

Svettigt nu Ops PP Hoppas Hoppas

Vilken mäktig backcheck HV har just nu! Wesslau är ju lagom het han med.

Solklar utvisning på Hedman och hela hallen busvisslar. Vad i helvete, hur enögda får man vara?

Vilka var det nu som sa att HVs försvarsspel va kass :question:

Filmning!

Domarna visar sig igen :imp: :imp:

Nära nu.

Underbart!!!

YES!

FY FAN Har aldrig varit så nära en infarkt tror jag ska lugna ner mig med en STOR Whiskey :smiley: :smiley:

Mycket bra tredjeperiod. Längesen man såg HV ta i som de gjorde ikväll.
Skönt som fan. Inte minst eftersom jag just nu jobbar i det illaluktande Värmland.

Fbk är ett äckligt lag. HV är hemma.

Härligt! Minns “experterna” som dömde ut HV’s målvaktspar med innan säsongen haha. Känns väl rätt skapligt just nu, om Wesslau håller den här nivån så blir det en fin kamp om förstaspaden!

Men varför ska alltid den jävla klantröven Pehr Claesson döma HV?

Vilken underbar seger :smiley: :smiley: och wesslau riktigt riktigt bra.