Omgång 11: Färjestad - HV71

Fast att HV vann och att jag har fått sova på saken så har ilskan inte släppt! Fattar fortfarande inte hur dålig domaren var igår. Jag brukar inte klaga på domarna så ofta (offentligt iaf) men allt som domarna missade och gjorde fel igår fick det att rinna över…

Finns det en spelare jag verkligen avskyr i SHL så är det Anton Hedman. Efter att förra året pensionerat en lovande junior i AIK med en galet onödig tackling och därefter knappt be om ursäkt fick mig att avsky denna spelare.
Och igår tacklar han först Pilut med en regelrätt men samtidigt väldigt onödig och farlig tackling som bara är tur att det inte resulterar i en hjärnskakning. Sen att han crosscheckar MK i knät (!) och bara får en tvåa är fan helt ofattbart. Man kan ju tycka att kontrollrummet borde ha skickat vidare situationen till DN.

MK tar upp situationen med Expressen i länken nedan.
expressen.se/sport/hv-backen … on-hedman/

“Anton Hedman försvarade sig efter den tunga förlusten.
– Jag försöker bara gräva fram pucken, jag försöker inte göra illa honom på något sätt och jag visste inte ens att det var just han, säger Hedman.”
IDIOT!!!

Ja den incidenten var otäck, även om Karlsson inte blev skadad så kan man ju fråga sig vad Anton Hedman tänkte i det läge, tycker det är solklart att han ute för att skada.

JP-femman

5+ Gustaf Wesslau. Målvakten storspelade igen och låg till stor del bakom HV:s första bortaseger för säsongen.

4+ Patrick Carlsson. Stod för två passningspoäng men utmärkte sig framförallt i det defensiva spelet med sitt uppoffrande spel.

3+ Kevin Fiala. Återigen en underhållande injektion i HV:s offensiva spel. Gjorde sitt första SHL-mål för säsongen.

2+ Mattias Karlsson. Fick återigen mycket istid och tog ett stort ansvar i det defensiva spelet. Stark i det fysiska spelet.

1+ Riley Holzapfel. Får kanske inte så mycket uträttat i det offensiva spelet, men är en viktig kugge i defensiven.

Bra lista, men saknar Berlund på listan, tycker han gjorde sin bästa match i HV-tröjan

Håller helt med dig ang. domarna. Dom gjorde en jäkligt dålig insats och ingen kan påstå något annat. Jag förstår att alla har dåliga dagar och man kan inte alltid vara på topp, den mänskliga faktorn spelar alltid in. Men det minsta man kan begära är att man åtminstone går ut efter matchen och ber om ursäkt för att man varit dålig.

En spelare som spelar dåligt blir bänkad. En spelare/ledare som går ut och ger någon som helst kritik till domarna blir straffad för det direkt. Det är dags för domarförbundet att hoppa ner från sin höga piedestal och börja bli lite ödmjuka tillbaka istället.