Omgång 11: HV71 - Örebro HK

Hv i fritt fall

Jag brukar sällan klaga på domslut - men detta var fan de jävligaste! 1-4 istället för 2-2… Vem nu den där dommarn är så borde ha veckans räddning och veckans mål…

Hvs spel är fruktansvärt blekt, jag hoppas evigt väl att man förbättrar linjerna i sitt spel - annars blir det en lååååång höst!

Hult måste agera. Både in och ut. Detta är fruktansvärt dåligt.

Helt enig, så här uppträder man inte på isen i HV-tröja

Kan inte bli sämre iallafall. :slight_smile:

Fast i ärlighetens namn är det ungefär såhär spelet har sett ut hela säsongen. Lite medstuds samt bra målvaktsspel har bärgat lite poäng, men spelet har varit på gränsen till uselt nästan hela tiden.

Jag håller fast min åsikt om vi kan hålla oss topp 6 fram till jul tror jag vi kan bli farliga.

Vi är osynkade i spelet med mycket skador i truppen och Thörnberg har knäproblem är oroväckande. Nån i detta lag måste stäppa upp och tyvärr har ingen gjort det hittills.
Tror vi måste värva nått för bredda oss för detta håller ej både spelmässigt och skadeproblematiken. Vi behöver en härförare men var hittar man en sådan?

Helt klart. 11 omgångar spelade. Bara att inse och erkänna att värvningarna inte levererat. Inte ens med denna mängd skador man har ska det få se ut så här. Att blixtra till var fjärde eller femte match duger inte på långa vägar! Truppen är både för tunn och för oskicklig. Och därigenom sjukt överskattad. Dags att agera. Annars kan det gå riktigt illa. Det har ju redan satt sig i huvudet på några av dom, det ser man ju lång väg.

Det är lätt att vara coach med ett självspelande piano som förra säsongen… Nu när man har ett gäng karaktärslösa själar på isen så är de inte lika enkelt.

Fy faaan är de jag har att säga. Dom poäng vi spelat in i denna säsongen är ren tur.
Detta är sämre än under Dahlén sista säsong. Jag skäms för hv just nu.
Undra om dom själva skäms. Men de har dom nog inte vett att göra…

Inte nog med att hv är sämst. Berglund är näste man på skadelistan. När ska vi värva? Känns som att vi faller ner i botten med detta spel.

Med alla skador vi har så är vi inte bättre.
Sen att Hulth säger att marknaden är tom ororar mest just nu.
Men är märkligt att flera andra lag hittar spelare som kommer in o levererar.
Vi saknar målgörare i laget, gnuggar har vi gott om men inte den där som kan avgöra!

Ring Jiri Tlusty o får in en tjeck som kan ligga o fiska upp målchanser, hade smakat mumma!
eliteprospects.com/player.php?player=8605

HVs stora problem är att man vill spela ett spel som man inte har material för att spela. Förra året hade man det, men det har man inte i år. Allt för många är för oskickliga och långsamma för det. Och då måste man ju för fasen ändra spelsystem till ett som materialet kan hantera! Ledarnas problem tillika uppgift att få ordning på. Märkligt med tanke på vad man har bakom bänken att man inte får ordning på det. Men det är det där med att se verkligheten för vad den är och erkänna att det är som det är…

Upplever truppen så tunn… Kan ju bara jämföra med ifjol då de ligger närmast till hands.
Vet inte hur många centrar vi hade men herregud, vilken bredd!

Sen kan man säga vad man vill om spelare som Figren, Ytterell mfl… De är inte avgörande spets, snarare spelarna som ska avlasta när de som gör poängen är skadade.

Kan tycka det är galet märkligt gällande backtänket med.

*Adam, Borgman, Lehtonen och Hansson ut.
*Jaakola, Ytterell in.

Allvarligt? Ytterell kan på sin höjd ersätta hansson då han knappt spelade (Lär snart va stopp för 66 med) och Jaakola kan kanske ersätta Adam. Kvar blir Borgman och Lehtonen, 2 av de 3 bästa backarna ifjol. De ersätter man inte ens? Satsar man ens på att ta sig till slutspel då? Längesedan vårt backspel va så fruktansvärt dåligt…

Precis Johan Lindbom…ALLT är dåligt på en gång, så…vad är medicinen?

Att vi har så många skador tror jag beror på att vi helt enkelt inte går in tillräckligt hårt i matcherna, man har en inställning som får en att gråta för fan. Går man inte in 100 % i närkamper och situationer på isen så skadar man sig helt enkelt. Där ligger säkert en del av förklaringen.

Full fart och ett tidigt mål så vi får känning, tack.

Kommer inte hjälpa hur många spelare vi värvar om inte laget börjar göra jobbet som krävs. Åt helvete för lojt över hela laget. Det är inget som ett nyförvärv ändrar på. Detta problemet är coachernas ansvar.

Tror de blir tvåsiffrigt ikväll.

Tur med utvisningarna också. Snubben får ett felskär och Ejdsell åker ut. Jösses.

Kan hålla med om att backsidan är väl sådär ersatt. Men glöm inte bort Brännström