Omgång 11: HV71 - Örebro HK

Lindbom ser helt uppgiven ut. Förtroendeingivande. Eller inte.

Korrekt. Fått en mkt större roll men han är ju inte ens lite nära att ha samma roll som Lehtonen eller Borgman. Han är väl kanske de närmaste vi kan komma att ersätta Adam. Gjorde dock en hel del matcher redan ifjol.

Ytterell ville Leksand bli av med! Hade Hult o co kollat 1-2 matcher med Leksand förra säsongen hade man sett detta vi alla nu ser! Sorry att man låter gnällig men hur fan tänkte man?

Katastrof. Påminner om vecka 7 2014. Spelar HV så här så får vi vara glada om de inte åker ur SHL i år. Så dåligt är det.

Som man gick och väntade på att bortaturnén skulle ta slut. Ångrar mig. Vill inte spela hemma.

Ridå.

Sämsta på väldigt länge. Får gärna dröja några säsonger till nästa sånt här bottennapp.

Så børjar domaren som gjort bort sig hela matchen kompensera.

Tråkigt att våran defensiv suger røv just nu.

Slæpper man in 5 mål vinner man inga hockey matcher.

Med det här spelet blir det inget slutspel…Man var bedrövad efter Moramatchen, och då trodde jag inte det kunde bli sämre, men det man skådar i afton är nog bland det mest pinsamma jag sett.

Trots att jag inte förstod varför man värvade Figren och att jag inte förväntade mig nånting av honom så är jag besviken på honom.

Vi spelar upp oss, Örebro gör mål. Tyvärr så spelar vi upp oss till en medioker nivå…

Haha publiken skanderar Sveriges sämsta domare, det är möjligt, men det var egen spelares klubba Teden fick på läppen :unamused:

Det här liknar Lindboms första säsong väldigt mycket. HV är slafsiga och hafsiga med pucken, saknar grundspel och har ett bedrövligt passningsspel. Man blixtrar till nån match då och då men det räcker inte alls till för att bli ett topp- eller ens ett mittenlag.

Men en jævligt snygg slashing på Teden precis innan. Som gør att han blir låg.

4v4, mkt mer yta och läge för att jaga en reducering, då spelar Lindbom med poängmaskinerna Sundh och Bengtsson. Har den största av beundran för dem båda men hallå?

Och återigen åker en motståndare bara rakt på mål trots att Ytterell är där och försöker hänga på. Men motståndarna spelar som om Ytterell inte ens är där… Makalöst.

Känns tyvärr som att man värvat lite väl “smart” i år. Ett helt lag med oprövade kort…

Domarna har inte torskat matchen åt oss.

Men det hjælper inte att dom dømer sæmre æn judge judy.

Hur kommer det sig att de andra lagen hittar spelare från andra sidan pölen som leverera?
Kanske läge för Hv att anlita en egen scout som reser runt i Amerika någon gång per år! Likaså säger Hulth att finska marknaden är utvattnad men vem gör två mål mot Hv idag t ex! Scoutar man riktigt noga så finner man men då gäller det kanske att man ligger på o verkligen visar att man vill ha! Sitta på rumpan o invänta telefonsamtal är lite ut tiden!

Jag har faktiskt funderat ett tag på att maila Hult och fråga på vilka grunder Ytterell värvades och hur scouting arbetet sett ut.
Väldigt oroande tendenser lagmässigt. Vart är alla vinnarskallar?