Där någonstans i mörkret, i den djupaste av alla skuggiga dalgångar, där finner vi honom, han som är ledljuset till antydan av en strimma glädje. Vår Melanocetus johnsonii i djupHåVegraven. En smittsam tandlös hundvalpsglädje. Välbehövlig. Oemotståndlig, även i de värsta tider.
Tedenby, tedenfjun, tedenfart, tedenfjutt och tedensprätt.
Han är alarmklockan för ett djupt sovande hopp. En nervreflex i den patient som har en 8 på RLS 85-skalan. Något som andas liv i dödsskuggans dal. Så ta fram kättingen och kedja fast er vid detta hopp. Låtom oss dras med bakom ett föråldrat koleldat glädjelok. Ett lok som funnit ny glöd och genererar fart framåt, i en övrigt elektrifierad omgivning med konstant strömavbrott.
Hoppas HV skymmer målvakten idag vid skotten … och passar sig för de skarpaste spelarna - (NHL-klass på vissa, då ska man inte ta risker eller bli övermodig - speciellt när våra påläggskalvar är inne).
Ett Timrå med större skadebekymmer än Hv, vad betyder detta i logiska världen ? Att Hv kommer krossa Timrå idag.
Vad betyder det i Hv världen ? med all sannolikhet att vi kommer underskatta Timrå och skjuta 3 skott per period, nästan alla kommer gå på 50% som max och hamna i ett underläge i sista perioden för att där inse “ohshit vi måste kämpa lite” alla spelar riktigt bra och NÄSTAN klara att hämta upp ledningen som Timrå skaffar sig i period 1 och 2
Jag är sjuk och är inte säker på att HV är det bästa för hälsan.
Jag är så kräkstrött på Tikka, Lindbäck och Stakkestad. Samtidigt blir jag glad av att se Träff och Reber spela hockey.
Har en dröm om att få se Träff, Lenc, Brännström, Borgström och Kero i bp idag men lär inte hända när vi inte släppte in något bp-mål senast.
Tycker att Träff är väldigt komplett som spelare och är nyfiken på hur han skulle vara som center på sikt. Skulle förstås ta udden av den fysiska spetsen men spelförståelsen, vingspannet och skottet ger en otrolig potential.
Jag skulle faktiskt säga att detta är säsongens troligaste, säkraste, trepoängare.
Allt annat än en klar HV dominans både gällande skott, puckinnehav och målchanser skulle vara väldigt överraskande.
Sen kan allt hända i just en match, målvakt som står på huvudet exempelvis, men detta är en match som HV borde vinna åtta gånger av tio under ordinarie tid.
Timrå med sin låga budget och tunna trupp som saknar så många spelare ska vi bara slå på hemmaplan.
Jag förväntar mig, kräver, att vi dominerar en sån här match och äntligen är det styrande laget i en match den här säsongen.
Skicka gärna över lite av vad du tagit för den där positiva approachen vill jag också ha!
Jag tror Timrås två första kedjor, med en stekhet Filip Hållander (12 poäng på 5 senaste matcherna) komma ha lekstuga med oss. BP-spelet kommer få jobba idag.