Omgång 11: Örebro - HV71

Örebro vs HV71


imageimage

Samtal i smågrupper.
Det får mig osökt, och med kallsvett, att tänka på verksamhetsutvecklingsdagar i arbetslivet. Krystade diskussioner om saker man egentligen inte vill diskutera, då alla anställda är eniga om att alla problem är triggade av ledningens senaste snedsteg, desamma som ledningen inte alls vill diskutera.

Eller, det är ju inte så osökt, det är ju faktiskt exakt vad det är, det som Pelle pratar om i “inför-snacket” nedan. Verksamhetsutveckling. Lite med samma problematik som ovan exempel. Det som innan var osökt omvandlas raskt till en analogi. Undertecknad håller inte med den sportsliga ledningen att HV under perioder spelat en bländande hockey, som texvis den första perioden i Scandinavium. Undertecknad tycker att HV blundar för åsikten att vi spelat raggarhockey som, för att återkoppla till förra ingressen, förlitar sig på att turen att få rätt hand och att de fåtal ess vi har levererar. Men, så kan man inte bygga ett spelsystem, för huset vinner alltid i längden.

Vi möter idag team Marjasin, som enligt experterna på Studio Oddset spelar ett snarlikt spel som det HV visat upp. Ett NHL-mässigt flängade med snabba, raka anfall. De gånger vi haft framgång med vårt spel har ju varit de gånger motståndarna hakat på vår träskodans. Så kanske finns här en möjlighet? Förståsigpåare lyfter Örebro till skyarna och hävdar att de minsann är på riktigt. Tuppen sneglade idag på de senaste fem omgångarna och där ligger Örebro lika dåligt till som HV.
Återigen. Chans. Möjlighet.

Undertecknad tycker att föreningen drar fel slutsatser ur rådande situation. Vid vinst kommer detta cementeras. Men jag vill alltid ha vinst. Oavsett. Så jag går ändå in med mitt ölbärsglas halvfullt.

In Pelle we trust!

FORZA HV71!!

7 gillningar

Tack du skicklige ordekvilibrist för en i vanlig ordning fängslande och underhållande matchtrådsstart.

Att Örebro och HV spelar liknande hockey kan nog stämma… men de har trots allt någon form av grund att stå på. Jaja, står stjärnorna rätt kan vi säkert åka hem med våra(n?) första bortapoäng.

Heja Hååååååve

1 gillning

Lets go

Vinn för i helvete, bara vinn!

1 gillning

Jobbar till 19 så jag kommer missa större delen av första och förmodligen även andra. I vanliga fall hade jag varit sur över detta, men nu är jag ganska neutral. Har redan givit upp denna säsongen. Tyvärr.

Ska vi gissa på typ 4-0 till Närkingarna efter två perrar och allmän totalkollaps som vanligt?

Örebro vinner med 6-0. Detta är ju nått boogey lag för oss sen våran defensiv på det

Någon som kan ta fram statistik hur vi presterat mot ÖHK historiskt? (Finns säkert att hitta lätt på SHL, men har inte riktigt tid att leta)

Första träffen på google tog mig till något some heter score24

Om det sen stämmer, det vet jag inte :slight_smile:

2 gillningar

Visste ni att i Kina använder man samma tecken för kris och möjlighet?:crazy_face:

4 gillningar

Finns inte en chans till vinst idag, Örebro kommer leka med oss.

1 gillning

Tror på en knapp förlust efter ett tillknäppt och krystat spel, där siffrorna inte speglar matchen och vi egentligen aldrig haft en chans.

Ändå kommer jag sitta i soffan med en ölbärs och snacks och gnälla på domaren.
Man är helt jävla störd.

6 gillningar

Jag tror på en bra start av HV. Precis som vanligt sitter man i soffan och tänker “är det nu det vänder?”. Sen kollapsar vi nånstans i samband med att laget börjar spela på ledning. Då åker fulwhiskyn fram

2 gillningar

Jag kommer till borta-stå och kommer att följa detta. Blir vi fler?

3 gillningar

Vi kommer krossa Öjebo

1 gillning

Så ska det låta!!!

I med- och motgång.

HV har slutit sig samman och kommer göra säsongen bästa match mot ett vilt kämpande Örebro som också gör sin bästa match. Tyvärr räcker det inte och Örebro får va nöjda med 0-5.

1 gillning

Hv vinner med 7-2 lätt, enkla Örebro :slight_smile:

1 gillning

motivation:

2 gillningar

Hur tror ni försvarsspelet kommer att se ut?

Det avgör nog om Hv kan få några poäng.

Dessvärre lyder nog Monte’ns strategiska/taktiska råd något i stil med : in och kör på ! Därför är jag pessimist.

Torsk idag så måste det hända saker från ledningen. Har varit så mycket snack om att man ventilerat och även att Montén uttalat sig att det får vara bra nu.

Men jag tror inte det hjälper för är det något man är bra på i HV71 så är det mycket snack och lite verkstad.