Omgång 12 (25/26): HV71 - Djurgårdens IF

Själv är jag mest nyfiken på om det lossnar offensivt för Viggo Björk och om Victor Eklund gör sitt första SHL mål.

Men alla är vi olika :wink:

2 gillningar

Har inte Eklund gjort mål än? Då gör han säkert två ikväll, givetvis assisterad av LaLeggia på båda.

2 gillningar

Laleggia gör hattrick

3 gillningar

Lapp på dörren, slutsålt.
Vet inte riktigt vad jag tycker om det.

2 gillningar

Slutsålt? Fattar inte riktigt hur folk tänker, varför gå dit om man med största sannolikhet (med tanke på hur det gått hittills) kommer få en besvikelse? Visst att man vill stödja laget men någonstans finns det väl en gräns?

Det är alltid kul att dricka öl och kolla på hockey.

1 gillning

2-5. HV aldrig nära trots puckinnehav i överflöd.

Inget fel med det, men jag skulle inte gå för att göra ett statement - det vill säga att nu får ni skärpa er.

Ja det troliga är att HV har enormt tryck i första perioden , massor av skott men dåliga avslut, dock tar man ledningen med 1-0.

I slutet av första perioden när laget är lite uttröttat och Ang orkar inte riktigt jobba hem ordentligt och DIF får en chans som de sätter.

HV blir rädda och samtidigt lite slitna och matchen blir jämnare men så får DIF ett powerplay och gör ett mål.

Sen blir det uppförsbacke och trots flera målschanser lyckas HV missa på alla upptänkliga sätt.

På slutet tar man ut målvakten och Pasic slår en blindpass som DIF bryter och gör mål , 1-3.

Nånting sånt

2 gillningar

Alldeles för realistiskt scenario.. suck

1 gillning

Tror med HV kommer ut stark men denna gång gör dom 3 mål på 5-10 minuter. Dock rasrisk ändå med två perioder kvar.

Ja, Djurgården har flera gånger varit under med 2 mål och kommit igen och vunnit

De kan se utspelade ut , men har giftiga spelare som lätt kan sätta pucken i mål på nån enstaka chans .

Nu sätter vi oss i en ring, håller händerna, dricker kakao och kommer ihåg att det är de underliggande siffrorna som är viktiga- inte resultatet.

Jag vill tack Björn och Anton för att de har lärt mig att en förlust faktiskt kan vara, eller snarare är, en vinst :trophy:

5 gillningar

Hv hittar ju alltid vägar att förlora trots matchbild. Men hoppas såklart att vi kan vinna idag.

Med tanke på att alla tar ut förlusten i förskott så gissar jag på vinst.

7 gillningar

Det jag är mest nyfiken på är liverapporteringen från de som är på plats och får en ”trevlig stund” med ALI och resten av styrelsen. Återkoppla gärna :blue_heart::yellow_heart:

9 gillningar

jäklar vad jag är taggad!!! på ölen

1 gillning

Jag har säsongskort och möjligheten att gå, men väljer att avstå. Sannolikheten att man kommer få ett rakt eller ärligt svar av styrelsen är obefintlig. Jag hoppas att folk verkligen säger vad de tycker, men hoppas samtidigt att ingen förväntar sig några svar.

Farsen fortsätter.

2 gillningar

Undra hur dom formerar 4:de blir det både pingis-fot och pingis-lunga :thinking:

Hellberg, Högberg, potato potato osv osv. Vi lär få se veckans räddning ikväll iaf!