Omgång 12 (25/26): HV71 - Djurgårdens IF

Kommer följa den här matchen via forum och Swehockey.

Ska på J18 match i Gislaved ikväll. Så många ordentliga sammanfattningar i forumet ikväll tack.

Win - Lindström - OSL tror jag på. Tedenby kämpar och sliter men det blir inte mer där. Uppsidan är maxad redan.

Aha bara pingis-fot således :+1:

1 gillning

Hellberg har varit krasslig i veckan, så det finns nog chans att de har Hävelid i kassen.

2 gillningar

Jaha upplagd för att han får göra sin livs match med andra ord

Och då har vi en chans. Hävelids siffror hittills är inte vackra.

Djurgårdens målvakt storspelar, Laleggia lämnar isen med 1 + 1 efter att ha sänkt Blomman med bara blicken, WIN försöker tacklas men missaar motståndaren. Woods och Ang står för var sitt och OSL missar friläge 2x.

Bubblare: HP sätter en buse i krysset i PP. Sen vänder Djurgården.

You heard it here first.

2 gillningar

Å andra sidan kan hockeyspelare ha kvällar då allt stämmer, även om de håller en kvalitet som är si och så, tänker jag i alla fall. Vi får hoppas på att ikväll inte är en av de där berömda undantagen, så får vi se vad som händer.

Du glömde kvalhjälten Sissons han gör nog ett par assist.

1 gillning

Fan va negativa ni är. Idag blir det vinst 5-0 .:wink:

Liljander går till Styrelsen o säger. Vad var det jag sa. Cirkusen fortsätter i vanlig ordning.

1 gillning

Kan man inte bara lämna WO så vi slipper det här jävla lidandet

När vi firar segern i kväll må vi alla ha i åminne att vi då har har identiska poäng och spelade matcher som Montén hade när han fick sparken för att han ansågs hopplöst dålig och ineffektiv för HV71.

Jag repeterar: vid seger kommer vi UPP på samma nivå som Montén när han fick sparken.

Förstå ändå hur djupt ner i SM-guldsbeteende™ denna klubb sjunkit de senaste åren.

6 gillningar

Fast denna upplaga är ju grymt mycket bättre det ser ju alla. Visst samma poäng med det ser ju skitbra ut på planen.

1 gillning

Var väl ändå relativt omöjligt att veta att Snively skulle vara bra medans t.ex Rousek sådär. Tror ändå mer på Rousek på lång sikt.

Jag bara konstaterar att Wikegård har lyckats medan Björn misslyckats. Ingen kan någonsin veta men den skickliga lyckas oftare och den oskicklige misslyckas oftare. Jag vill påstå att Björn tillhör den oskickliga skaran. Eller så är det den totalt misslyckade Anton som inte får ut max av sina spelare.

Med Björn och Anton är det svårt att veta vad som är hönan eller ägget…

Det enda vi vet och kan se är att de är en orgie av inkompetens.

1 gillning

Det spelar nästan ingen roll hur det går i resten av matcherna heller. Vi kommer ändå att ligga sist.
Undantaget är om vi lyckas göra 7 mål mer än Örebro samtidigt som dom förlorar.
Då kan vi öka en placering… :roll_eyes:

HV-låten stämmer ju rätt bra för vad HV tycker nu. Att man spelar bäst ändå.

10 gillningar

Förutom klent spel framför eget mål och obefintligt PP så är HV bäst i serien.

2 gillningar

Samtligt en chans att göra sin röst hörd. Samtidigt en stor risk att det inte kommer något konkret ur det.

Njee det behövs göras under mer ordnade former. Ett medlemsmöte hade varit på sin plats. Om något. Men den tiden är mer eller mindre förbi.

NHL mest misskötta lag vann stort idag. 8-4. Buffalo.
Vinner vi kan vi fira Hockeyvanvårdsdagen.

3 gillningar