Omgång 12: Brynäs IF - HV71

Brynäs IF vs HV71

image image

Dubbelt. Jag ser dubbelt!
Dubbla ölbärs, en i var ben, gör att man står stadigt i myllan, redo att brösta dubbla förluster i rad med ett eller dubbelt antal måls marginal. Det är dubbelt jobbigt att vi varit där, nära målmässigt men fallit kort. Det har gett oss någon form av hopp. Hopp är livsfarligt, ty efter hopp kommer dubbelångest. En olycka kommer aldrig ensam, dubbelolycka väntar med andra ord, också.

Tjugo poäng är dubbelt så mycket som tio poäng. Detta är vad som skiljer dagens kombattanter åt. Är Brynäs dubbelt så bra? Många har varit dubbelt så bra som oss och endast träsko var dubbelt så dåliga, tillfälligt. Vi behöver bli dubbelt så bra som oss själva, för att kravla oss över kvalstrecket, är känslan. Joona Luoto kommer att dubblera antalet SHL-matcher i karriären idag, givet att han kommer till start. Vi sätter dubbelt upp på Luoto och håller dubbla tummar.

Håll ut och håll tätt, kosmonauter.

Petersson pratar

FORZA HV71!!

20 gillningar

Fy fan. Jag vill inte.

2 gillningar

Äsch slänger in en hunka på hv vinst lär bli mer än dubbelt tbx :ok_hand:

1 gillning

4.20 för att vara exakt, men du lär slänga den hundringen i sjön. Tar HV tre poäng ikväll så tar jag en ölbärs.

3 gillningar

Någon mer på plats? Idag går vi för andra raka bortavinsten!!

Nej , det blir 0 poäng, två gånger av tre

Jag tar med sonen (4 år) på sin första hockeymatch. Han är inne i en fas där allt handlar om att vinna. Så jag har förvarnat honom lite att HV kanake (troligen) inte kommer vinna. Han blir redan retad av sina kompisar att han håller på HV så jag håller tummarna för hans skull ikväll

4 gillningar

High risk, low reward

2 gillningar

Goa odds idag.
Så jävla bra är inte Brynäs, lustgasen tar slut förr eller senare. Gärna idag.
Tar två hopium, lirar en matta runt 2-5 till 1-7

Louto tillbaka. Gör stor skillnad. Hänger ett och två assist.
Döps om till Jesus Louto efter matchen.
Cosmo skiter i å kamma sig, slutar sura, hittar formen och har lekstuga.

Släpp Pöcken!

4 gillningar

Jag tror som vanligt, alltid, på vinst men stålsätter mig för bonkeförlust.

Amen!
Selection_999(3738)

9 gillningar

DiLeva? Inte OK.

1 gillning

Sluta smäda!
Psykostrollet vet jag inget om annat än att han är sjukt otrevlig privat :wink:

1 gillning

Älskar Tojje!!!

2 gillningar

Brynäs vinner mot HV och Modo-Rögle blir det förlängning i , det är vad jag tror

Lider lite med Borgis. Men vem vet. OSL kanske har bytt valla på skridskorna och Tikka kanske skapar lite plats till Borgis.

1 gillning

Trodde att det skulle handla om 5-6 lag i botten, nu har jag ändrat mig och tror det blir hv modo Malmö som hamnar i botten. Modo anser jag vara sämst o Malmö därefter. Dock har Malmö karaktär o plockar alltid sina poäng.

1 gillning

Känns inte som en bra miljö för stackars Borgy. Tikka är Tikka och OSL åker runt runt utan sikte och mål.

Nåväl. Superinställd på förlust ikväll. Det var jag iof mot Leksand också. Vi hoppas på det bästa.

5 gillningar

Hade inte alls ställt upp laget så där.
Skevt de luxe. Vaska Borgis.
Men har väl fel, det är ett genidrag och alla linor öser in mål!
:slight_smile:

Det blir torsk när vi spelar Tikka som andracenter. Jag tror inte ens att jag har hopp. Men det kanske kommer när jag kollar och det gått tre minuter utan insläppet mål.