Omgång 12: HV71 - Malmö IF

HV71 vs Malmö IF


imageimage

Det tar på krafterna. Alla krafter, att följa denna hockeyförening.
Motivation och inlevelse kräver energi. Energi kan inte förstöras, bara omvandlas. Det är en termodynamisk grundlag. Den kemiskt bundna energin i form av kebabpizza och ölbärs som drev oss framåt över sommaren har nu övergått till den rörelseenergi som motsvarar miljoner ilskna tangenttryck på sociala medier.

Säsongen har startat med en kollektiv döds-suck. Likstel och kall. Temperatur är ett mått på molekylernas rörelse i ett medie. Ju snabbare de rör sig, desto högre är temperaturen. HV ligger iskallt, helt stilla, i botten av tabellen

Temperaturen i media har tvärt emot skruvats upp rejält medelst allehanda experters glappkäftar. Munnar rör sig med hög och träffsäker frekvens. De tryckvågor som svalgets stämband genererar förflyttar energin, genom mediet unisont i alla riktningar, i den hastighet som benämns som “ljudets”. Denna hastighet är inte en konstant. Den beror på vilket medie som dessa ljudvågor färdas igenom. Ju högre densitet ett medie har, desto lägre är “ljudets hastighet” .

Vi fans genomgår just nu en utvärdering av hur tjockskallig och förtroendeingivande vår ledning är. Detta görs genom att mäta hur lång tid det tar innan information, som är kodad i dessa ljudvågor från fans och media, når fram till de beslutsfattande delarna av den kollektiva föreningshjärnan. Ett relativt enkelt experiment. Ett positivt utfall medför ökad energi och temperaturen. Ökad temperatur medför ökad rörelse samt minskad densitet. Fysikens lagar är här glasklara och dikterar således lyftkraft i tabellen.

Tills vi sett utfallet av ovan experiment, låt oss gräva i djupet av vår energireserv, fladdra ordentligt med stämbanden och skrika fram en seger.

Johan jonglerar

FORZA HV71!!

15 gillningar

Otroligt viktiga matcher. Är det nu allt ska avgöras, eller är det för sent?

Tror på förlust. Sån har jag blivit.

99% slutsålt i HG!

2 gillningar

Som jag skrev i senaste matchtråden. Skulle bli chockad av förlust. Segrar kommer även för usla lag. Idag tror jag är en sån dag.

Och Wilander, Lindbom kommer tolka det på heeelt fel sätt. Oh, vad vi är bra hemma…

2 gillningar

Detta är en oerhört viktig match, en 6 poängsmatch utöver det vanliga. För, lets face it, två lag måste vi ha efter oss. Det är den absolut minimikravställan vi måste ha.
Rögle kommer lyfta. Leksand, mja, kommer bli tuffa att hålla efter sig, Modo kommer att tappa energi och blir viktiga att de börjar gå sämre (för vår skull). Malmö och Oskarshamn BÖR vi ha efter oss… Linköping verkar tyvärr just nu bara för bra (usch det kändes inte bra att skriva)

Därav 6p, hem till oss på garden i eftermiddag. Det måste (väl) bli så… Då får vi svälja förluster på förnedrande sett mot topplag där vi själva egentligen vill vara… För nästa säsong, då jävlar :heart_hands:

1 gillning

Vinn!

Gula matchställ idag. Är det nu det vänder?

2 gillningar

Ja, det hade ju varit fint med lite hjälp av domare, lite flyt och världslig balans. Hoppas du får rätt. Samtidigt hoppas jag på förändring, så man är allt lite kluven.

Jag är mest chockad av Hv:s usla spel. Tycker vi endast varit godkända i en match. Omgång 3 (?) hemma mot OIK.

Kommer bli en spännande eftermiddag. Vad blir kvällens rubriker?

Det har sagts förut, men vilket jäkla snyggt intro Diabolics. Det har nu blivit så att man ser mer fram emot ditt intro än själva matchen😄. Poetiskt och humoristiskt. Lyx att få se HV-Mif på TV4 när FBK-VF och Skellefteå- Luleå har samma speldag. Hur tänkte de där!?

8 gillningar

Upplysande, vill jag tillägga.

Det tror jag på när jag ser det. Mot Färjestad var det officiellt 6100 i publiken, men när man kollade in alla tomma stolar och hur glest det var på ståplats, kan man alltså konststera att HG måste ha seriens bästa toalettkapacitet, eller var höll alla hus?

Bortastå är inräknat i den siffran, inte en aning hur många som kommer där

Då är senaste matchen som bortblåst bokstavligen talat. Ölbärsen på balkongen hade även den blåst omkull.
Ser med tillförsikt fram emot denna match då det är lite tid före matchen startar.
Troligtvis kommer det ändra sig som vanligt.
:sweat_smile:

Äntligen bra lineups!

1 gillning

Tedenby är dock kvar i fel kedja enligt min mening.
Bra att Lill-dansken kommer upp sig dock!

3 gillningar

Håller med. Bra att man markerar mot Maalahti. Hans “ambulanspassning” till Tikka i slutminuten mot Örebro, var ju bara…hemsk.

1 gillning

Håller med om att Teden är i fel miljö. Annars. Förändringarna är jag med på. Skulle bara hänt för en sisådär 6-7 matcher sen.

Tillägg. Landén och Fransson känns dock lite risky…

5 gillningar

Det var inte överfullt i FBK: s klack den matchen (misstänker att Hagfors-Huskvarna-Hagfors en torsdagskväll inte är drömresan precis med rådande bränslepriser).

Att det den aktuella matchen var trångt på toaletten i tredje perioden hade väl inte varit konstigt, för då uppträdde ju HV ganska “skitnödigt”, men det var inte bättre i de två första.

När det gäller dagens tillställning får man väl ta till den gamla klyschan om första målet, men just idag är det nog livsviktigt för HV:s chanser att göra första. Tror de senaste matchernas psykologi blir alltför belastande annars…

Nja, Teden som sänke i 1:a och sen vettef-n om Fransson ska gå med Landén.
Hade nog föredragit Lenc i 1:a och ungtupparna med varsin göbbe.
Å ut med Tikka på vingen, men vi har ju för få C några dagar till…
Behåller liret på 2-2 och att Mif tar extrapoängen i Sudden.
Hoppas att jag har helt fel å blir bara lycklig om så.

1 gillning

Många ropar efter juniorer. Idag kör vi med 2 juniorbackar, 1förstaårssenior samt en juniorcenter. Hoppas det blir bra!

3 gillningar