Omgång 12: HV71 - Malmö IF

Kedjorna ser mycket bättre ut.
Hoppas det blir en betydligt roligare match än vi hade på genrepet på HV dagen mot skåningarna.


se på fan!!!

4 gillningar

Är de verkligen Monten som satt laguppställningen idag?
Ser ju fan bra ut efter förutsättningarna.

men snälla nån! Tänk att Montén är efter oss i tanken med 5 matcher ungefär. 2st rena offensiva formationer och Tikka ner i 4:e och så junisar. Han måste varit tvingad…

1 gillning

min första tanke var - har JD och PG fått sätta laguppställningen :rofl:

2 gillningar

Någon har läst på forumet hur laget ska sättas :sunglasses:

Letar febrilt efter inlägg på forumet om att Tedenby hör hemma i 1:a linan
:wink:

5 gillningar

Jag har skrivit det 1 gång så det får duga, tyckte han gjorde de bättre där än Brännström :wink:

1 gillning

Då tycker vi olika.
Det får vi leva med.
:slight_smile:

1 gillning

Stakke bänkad. BRA. Fransson från start med landen känns jävligt risky.

Upp ett hack var med OSL och Lenc
Ner 2 hack med Teden

Inte direkt så att man ser fram emot HV:s matcher numera. Blir dock spännande att se dessa formationer, helt klart

1 gillning

Dags att åka in och se en ny hemmaseger.

Hade man vetat att det blir förändringar vid torsk så hade man nog t o m hoppats på det. Då vet man att det blir mycket bättre längre fram.

Nu känns en seger tyvärr som om man bara skjuter på det oundvikliga. Ambivalent minst sagt men man kommer ändå sitta/ stå och hoppas på seger.

Känner mig ganska säker på seger idag. Malmö lättscoutat då hoten inte kommer från många håll och kanter utan har sitt hopp till förstakedjan.

Plötsligt händer det! Helt rätt att bänka Stakke, flytta ner Tikka till fjärde och ge OFM chansen i andra.

Det enda jag hade velat förändra är backpar två och tre. Hade hellre sett Nardella-Landen och Fransson-Sjöholm för lite mer stabilitet. Men samtidigt hellre dagens uppställning än tidigare. Hoppas bara att man verkligen ger juniorerna chansen/förtroende och inte övergår till gamla synder (flytta upp/in Tikka, Stakke och Kalle) om det börjar trögt.

Ser fram emot när man vågar kalla upp Reber till en lina med Petterson och Träff.
Ge dom 2-3 korta byten per period, “bara ut och köööör, full fart”
Då blir en gammal surgöbbe glad.
Torsk idag så kanske nästa match? Please…

Gillar skarpt att man sätter Fransson i andra backpar med Landen.

Montén måste lurkat på forumet.

Spännande med juniorbackparna , måtte det falla väl ut !

Kan vara lite stort kliv - men Fransson blir grym på sikt tror jag !

Varför kan inte Kronwall ta över Hc eller Sc, han är alltid spot on när det gäller HV.

2 gillningar

Sett många som klagar på Kronwall men tycker han är grym i sina analyser, bland de skarpaste av alla experter.

6 gillningar