Omgång 12: HV71 - Malmö IF

Nästan så att en sådan här match inte skulle sändas mht att underhållningsvärde saknas :roll_eyes:
Nåväl, frågan är om det gått bättre för HV i detta läget om svansföringen hade varit ett annat inför säsongen. Man skulle ställts sig in på att behöva tampas i botten.

Om inte Montén får gå efter denna matchen…då är det fullständigt katastrof!

…och han får gärna ta Norberg med sig…

Det är ändå lite fascinerande att titta på. Som Titanic.

5 gillningar


Många som gått nu…

5 gillningar

47 kassar i röven.
20 fler än nykomlingarna Modo.
Lysande.

3 gillningar

Han engelsmannen som dom intervjuade i första pausen som åkt från Wolverhampton! för att se denna matchen. Hoppas han tycker att han hade tur med vädret i alla fall.

Hoppas på fler…

1 gillning

Tråkigt att se såklart men samtidigt det enda rätta att markera så tydligt. Hoppas ledningen inser allvaret.

1 gillning

Jämfört med England är allt väder turligt

1 gillning

Det kan inte bli värre säger Sanny, jag undrar jag…ser ju inte direkt bättre ut.

2 gillningar

Eftersom vi ibland spelar riktigt bra så visar det att vi har ett lag som har kapacitet att spela bra. Men att vi är ett så jäkla psykiskt instabila att vi faller ihop som korthus. Och att då finns inget att luta sig emot. Inget stabilt spela ingen stabil tränare

Man tyckte det var dåligt förra året men vafan är det här

För helvete Klacken var tysta och visa missnöje!!!;;;;

1 gillning

Nubben flyter runt på en dörr, HV71 fryser ihjäl i vattnet bredvid

2 gillningar

Hur är Bosse Ahls matchform?

5 gillningar

HV71: Hold my beer

Började skriva ett lååångt inlägg efter förra matchen där jag ville på hur man driver ett framgångsrikt företag vs hur HV driver sin organisation men…

Summa summarum, det sitter gamla avdankade hockeyspelare och agerar VD och Styrelseproffs, helt utan utbildning, erfarenhet eller kompetens DÄR är Hvs grundproblem…

Fråga: varför sitter Johan Davidsson i både styrelse och tränarbänk?

Jag kommer återkomma i frågan med en djupare analys/förklaring efter att jag lugnat mig lite…

14 gillningar

Idag är ju Ortio dålig , men tycker rent generellt att försvaret är värsta problemet i år.

Finns ingen organisation alls.

Det första Mont’en borde ha fixat är inte åtgärdat

En ny tränare kommer få börja från ruta 1.

Mont’en skulle nog bli utklassade av pojk/flicklagstränare

1 gillning

Snälla montén lämna nu
Skäms du inte

Ortio släpper 4 varvid merparten bör han ta eller har god chans att ta. Han får fortsatt förtroende. Säger lite om HV71 nuförtiden.