Håller helt med. Men det var ju samma där. Spelarna ville ha bort honom när han började sätta lite mer krav. Likadant var det med Rahm. Så ska jag vara ärlig vet jag inte vilken tränare som skulle kunna träna HV. De klarar inte av för höga krav men de klarar inte av någon mjäkig person heller för då verkar de tappa respekten. En trupp full av bortskämda bekväma skitspelare är vad det är!
Och ändå är laget utbytt flera gånger om senaste åren
Känner dessa avsnitt börjar bli lite för mkt enformiga haha
Ja du vad gör jag, dricker ju inte alkohol mm alls så blir typ alltid att jag sätter mig och spelar och lyssnar på hög musik bara och de hjälper typ jämt. Annars så kanske jag bara är med kidsen lite och inser att Hv71 betyder inget jämfört med dom, finns viktigare saker =)
Hur många baklängesmål var Axel Landeen inne på egentligen? Står på -9 och har bara spelat 3 matcher? Han ska nog inte gå före Mahalahti framöver.
Han gick -6 ikväll ![]()
Tikka, Seppälä och OSL enda som var +/- 0.
Ajdå, kanske inte direkt redo för A-laget ännu.
Frågan är hur man kan utsätta en junior för det här. Killen kan ju bli helt knäckt. Innan karriären ens kommit igång.
Haha det börjar sjunka in nu… Vi förlorar alltså mot MALMÖ… På HEMMAPLAN! Med 8-0! Va i helvete…
Att en junior har dippar är inget som nämns i termen OM utan NÄR. Jag tror absolut att Axel kan ha tagit denna förlusten, och sin egna insats, bland de hårdaste i laget. Det är en händelse som kan sänka en ung spelare och just därför så är det viktigt att man fortsätter att visa och ge Axel förtroende. Vissa att det är okej att göra fel sålänge man lär sig av sina misstag, knyter näven och fortsätter kötta på. Det värsta man kan göra är att bänka han/skicka ner han till J20. Ett sådant beslut hade hämnat hans utveckling och istället sått ett frö för oro och rädsla och vips har vi en talangfull back som inte vågar spela fullt ut.
Så jag tycker absolut att man bör jobba med Axel och ge han fortsatt förtroende, det kommer ge frukt. Vi har ett färskt exempel i Emil Andrae, en ung spelare som trots sina missar fick fortsatt förtroende och vart är han nu? NHL.
Haft ett episkt samtal med legendaren Macce ikväll.
Frågor tas med mig fortsättningsvis ![]()
Det är väl läge att temporärt backa - låta honom komma in i säkra lägen, vara extraback eller liknande. Kanske låna ut när Kaski kommer åter etc.
Lite fingertoppskänsla bara…
Haha, denna goa gubbes reaktion alltså, sopar till publikvärden, han summerar precis det vi alla känner nu.
Det var rätt kul när de visade sponsorsoffan med arenans bästa platser och den var tom.
Fransson spelade alltså 23 minuter kvällen innan också. Ändå imponerande jämfört med övriga.
Va, vad för frågor? ![]()
Alla
Nardellas siffror är imponerande. Logga mest speltid av alla, och bara vara inne på ett bakåt. Av en back som har sina styrkor i offensiven.
Igår tog man sig dom dryga 20 milen och checka in på scandic och direkt till garden glad i hågen och förväntansfull. Har aldrig vart på arenan på några förluster på 30 besök så jag var riktigt taggad men jäklar vilken bajsmacka dom bjöd mig på. Men trots århundradets skit insats va nog dom som gav sig på spelarbåset sämst kan inte va lätt att förklara för sina barn varför vuxna människor beter sig så.
Mindre än 3 timmar till match @Diabolics !![]()