Omgång 12: HV71 - Malmö Redhawks

Måste berömma Hansson som ständigt är ett hot på blå. Skapar mycket kaos framför mål genom att lägga in puckarna i rätt lägen.

Fan va virrigt försvasspel :imp:

Synd dom släppte in ett så tidigt i tredje.
Håll ledningen nu!!!

10 marcher MINST

Ajajaj…hur tog den? Avstängning att vänta.

Se ovan :exclamation:

Hade Jere tacklat så hade Arto gapat på 10 matchers avstängning.

Ut med idioten.

5+Game

Håller med Arto här, Almqvist du måste va snabbare och skydda dig själv där!

Almqvist vände inte upp ryggen precis före tacklingen, kolla hur man hanterar sådant i NHL. Om en tacklare inte ser något annat än motståndarens nummer hela vägen fram till tacklingen är det endast tacklarens ansvar, iallafall i Nordamerika. Jag tycker det ska vara ett matchstraff, men har ingen aning hur det är i Sverige dock…
Men hela situationen såg väldigt knepig ut.

Och nu gjorde Thörnberg 5-2, GÖTT!

Thörnberg har minsann hittat målet :slight_smile:

Jaaaaaaa!

TEDENBY!!!

5-2 och där rök mitt tips men skit i det!!!

… Och JÄVLAR! där rök tipset ordentligt, men FAN va gött! 6-2!

[size=200]MÅÅÅÅÅÅLLLLL PÅÅÅÅÅÅÅ MÅÅÅÅÅLLLLL[/size]

Skit samma i tipset - härligt med rejäl islossning! :smiley:

Ingen håller med chipset :slight_smile: malmöspelaren har ett stort eget ansvar där.

Håller med :smiley:

Tycker Arto är okej idag faktiskt. Alla måste få bättra sig och även han.

Jo det är inget snack om att det är avstängning. Men jag tror det var Hjalmarsson som sa i en intervju att typ 80% av alla skador man får är ens eget “fel”, eller att man kan undvika dem. Det här fallet är ju klockrent ur den synvinkeln, Almqvist ska ju givetvis fatta att det kommer en kille i ryggen där, han är ju inte dum i huvudet. Vill han undvika skada måste han ju skydda sig bättre. Främst för sin egna skull. Får han en skada av detta får han ju “skylla” sig själv.