Omgång 12: HV71 - Malmö Redhawks

Jag gillar Björn Hellkvist, verkar vara en skön kille :slight_smile:

Tycker HV gör en riktigt gedigen insats. Lite virrigt i egen zon från och till som säkert hade straffat sig mot ett effektivare lag, men som sagt sett över 60 min var det inget snack om att HV var det bättre laget.

Nu klättrar vi lite i tabellen, vilket är skönt att se. Passningsspelet är mycket bättre nu än i början av serien, också skönt att se.

Sämst ikväll var ju publiksiffran! Har inte sett nån officiell än, men jävlar va tomt det var på läktarna! Inte godkänt.

Men där satt mitt tips!!

Jag fattar inte vad alla har emot Arto, okey han är lite av en besserwisser men det är ju typ det han har betalt för :stuck_out_tongue:

Sjukt trött på allt Arto-gnäll iaf…

Här har du en som håller med, kolla mitt inlägg :wink:

Jag tycker ju lätt att det är en 2+10 men mer än så tycker jag inte att det är faktiskt för jag tycker adam står lite väl länge och väntar på den tacklingen och vad ska killen göra, svänga förbi? Nä, visst är det fult men Adam har koll på att han kommer, men som ni säger, hade det varit Jere som gjort så hade han åkt 20 matcher…hela skalan är åt helvete fel!

Men vad skönt med så många mål av så många kedjor och att Martin fick hänga två dessutom! Bra dag att vi fick göra mål i pp med! Kan vi ta 2 p i mon så har vi ju faktiskt häng uppåt strecket lite iaf.

Jag är dig enig ang straffet, så jäkla farligt var det inte.
Visst lite för hög fart, tackling mot sarg i en farlig situation, alla spelare vet det.

Däremot förstår jag inte hur det, ens litegrann, skulle vara Almqvists fel.
Han står ju still.

Har våldtäcktsoffer också en del i skulden?
(Retorisk fråga, ej ställd till dig eller nån annan)

Offensiven var grym! Det jag dock imponerades mest av var hur enormt många närkamper HV71 vann! Det tog pucken gång på gång från Malmö spelarna. BP är något HV måste hitta en lösning på, hela laget står stilla i BP…

Bäst i HV71 tycker jag PW var som gjorde några sjukt fina och viktiga räddningar.

Bra vinst och där vi vinner rättvist tycker jag, inget fulländat spel på något sätt men lite bättre tanke bakom sakerna vi gör på isen .Passningar satt lite bättre och snabbare samt att Thörnberg såg riktigt pigg ut, inte långt borta från ett hattrick.

Ang situationen med Almquist så är det ett självklart matchstraff men att tro att man har all tid i världen på sig bara för att man inte spelar i NHL är ju absurt, Almqvist måste agera snabbare än sådär, tycker det oxå varit lite dilemmat på Almqvist spel där han uppträder för nonchalant och svagt i sitt spel.

Diabolics missade matchen, såg bara tre minuter av första, sen bar det av till Ale Arena. Skönt att höra att det snörptes åt i chips-krossen.

Synd att de släppte andra bakåt, jag som hade 6-1 i tipset…

att han alltid håller på motståndaren i alla matcher HV lirar är något ni tycker hör hemma hos en expert i tv eller? Att han dessutom missar grovt vid rätt mkt av situationerna som dyker upp är inte heller ett problem antar jag. Att det mesta av hans analyser under en period motsägs av övriga experter eller programledare i paus (då de har HV som huvudmatch) har alltså gått er förbi? Ni får gärna gilla chips-arto, men jag tycker det är rätt vedertaget att han har hållit en usel klass under de senaste 5 åren eller så.

Härligt med vinst! Och imorgon får jag se dom i malmö.

Men matchstraff på malmöspelaren? Det är väl lite att ta i? 2+10 max! Jag hoppas att han inte får mer än en match i alla fall.

Jaja! 6-2 och nu har man tystat de flesta kritiker, hoppas bara man inte tar lätt på matchen imorgon.

Jag är dig enig ang straffet, så jäkla farligt var det inte.
Visst lite för hög fart, tackling mot sarg i en farlig situation, alla spelare vet det.

Däremot förstår jag inte hur det, ens litegrann, skulle vara Almqvists fel.
Han står ju still.

Har våldtäcktsoffer också en del i skulden?
(Retorisk fråga, ej ställd till dig eller nån annan)

Jag skriver inte att det är Almqvists fel det kan det aldrig vara då man blir påkörd i ryggen men då man står i den positionen som han står så är det väl inte helt otänkbart att någon kommer vilja tackla en.

JP-femman

5+ Martin “kung” Thörnberg. Nu är Hv71:s viktigaste spelare igång. Två mål och en härlig arbetsinsats.

4+ Chris Abbott. Nyförvärvet från Luleå börja komma mer och mer, bra fart på rören och svarade för många finna passningar.

3+ Adam Almqvist. Spelade mycket kontrollerat och bra både i offensiven och defensiven. Tråkigt för Adam att han råkade ut för smällen efter den idiotiska grejen av Kim Rosdahl.

2+ Chris Campoli. Kanadensaren har haft det lite trögt, men nu gjorde han en av sina bästa matcher hittills. Han var delaktig
framåt och stark i defensiven.

1+ Mattias Tedenby. HV:s lille trollgubbe fortsätter att leverera poäng och var framförallt i slutperioden riktigt het.

Presskonferensen:
Johan Lindbom. -Jag är nöjd med vårt Power play och spelet i de två avslutande perioderna. Vi måste försöka bli jämnare över hela matchen, men det jobbar vi på.

Björn Hellqvist. -I andra perioden havererade vårt spel fullständigt. Jag är jättebesviken efter den här matchen.

Highlights och matchfakta: shl.se/shl-arena/39722/postgame/
Erik Christensen om matchen: hv71.se/artikel/71329/