Omgång 12: HV71 - Växjö Lakers HC

[size=150]HV71 - Växjö Lakers HC[/size]

Dags för ett smålandsderby för HV71 när Växjö kommer på
besök på torsdagsdagskvällen. HV71 har två raka segrar och hoppas
att sviten fortsätter mot Lakers.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Min önsklista jag vill se mot Lillebrors Lökar

Spelarna ska vara fortsätta jobba på rätt sida puck och på så sätt hålla ihop laget. Det hjälper defensiven som FAN när spelarna inte är utspridda över hela banan.

Helst ska alla stå på huvudet och Emil spela sin bästa match någonsin för att lossnat på lite mentalablockeringar.

Min önskelista är att…

Fredrik Forsberg placeras där han är värd att placeras. Nämligen i en utav dom två första kedjorna. Killen har gjort 7 mål. Lär inte bli mindre mål av att spela med Fröberg/ Bergström eller Lias/Wedin.
Har väldigt svårt att se tränarna motivera att spela en iskall Linus Sandin istället för Foppa.
Hur många chanser ska killen få? Sandin alltså.

Att hv gör en försvarsmässigt bra match i 60 min o kryddar med bra anfallsspel.

Att Hugo fortsätter i kassen.

Att Emil Johansson agerar 7e back alternativt sitter på läktaren.

Tre poäng.

Känns som att en seger skulle vara optimalt. Då lämnar vi den poängfattiga starten bakom oss. Spelarna borde vara taggade av den anledningen. Jag ser liksom er andra att Emil blir tacklad, tappar puckar på fel ställe och gör försvarsmissar. Men samtidigt gillar jag hans offensiva spelstil. När det sitter med offensiva framstötar kommer han vara riktigt nyttigt. Tror det blir en hård batalj idag, Växjö har väl inlett lite bättre än förväntat!?

Först och främst, kötta till oss 3 poäng är det viktigaste.

I övrigt håller jag med Nick. Klart som korvspad att Forsberg borde få spela i bättre omgivning. Bergström verkar ju ha bra kemi med Forsberg, så verkligen på tiden att testa. I övrigt tycker jag verkligen vi borde kunna få ut mer av Kokkonen och gäller att han kommer tillbaka lite till det spelet han visade under försäsongen. Försvarsspelet var bättre sist, även om det avlossades mängder av skott mot Hugo, så höll man motståndarna utanför på ett bättre sätt nu än tidigare iaf. Men mot ett bättre motstånd hade det inte blivit vinst senast.
Arell, Bertov och Strömberg spelade mycket rakare och ordentligare senast, fortsätt så! Tyckte även Emil J försatte sig i bättre lägen och kom felvänd färre gånger än vad som varit normalt det senaste…

Vill se följande kedjor ikväll:
Wedin Lias Sandberg
Bergström Fröberg Forsberg
Önerud Holmström Törngren
Wennlund Sandberg Kokkonen
Sandin

Otroligt viktigt match!
Ska man lyckas få en liten svit och därmed lite andrum trots allt.

Fattar inte heller hur man kan envisas med Sandin trots att han ser helt likgiltig ut i sitt spel.
Forsberg levererar och känns vassare och borde få ta kliv upp. Men återigen så tjänar han inte lika mycket vilket verkar avgöra vart i hierarkin man spelar. Kan ha helt fel med det känns så.

Hoppas Hugo får chansen igen och att vi jobbar ihop över hela banan.

Märkligt läge HV befinner sig i (om man bortser från covid-19 och alla inställda matcher…). HV ligger på närmare 2,0 poäng per match de sju senaste, vilket gott och väl bör räcka till en topplats. Så poängformen är det inget som helst fel på. Men den usla starten har gjort att varje förlust känns så mycket mer. Gissningsvis har man inte råd med särskilt många svackor till om man ska lyckas nå topp 4. Så seger och med det en liten formtopp är absolut nödvändig om HV ska kunna vara med i slutet av säsongen (om det nu ens blir något spel i vår).

Rejält runtkastande i kedjorna, forsberg i kedja med Lias och Önegud, kan blir riktigt bra. Känns på förhand som att de tre första kedjorna är rätt jämna, ingen direkt supertoppad. Emil 7e, på pappret i alla fall.

Äcklig match. Risk för återfall efter 2 raka segrar. Spel var ej bra sist. Krävs bättre match idag. Vinst kan man äntligen börja titta uppåt, förlust tittar man bakåt igen

Mer intressantare omgivning för Forsberg, får se hu rdet går

bra bp

Riktigt bra Bp faktiskt.

Wow nu ser man lite inställning å bra passningsspel å där kom mål ajajaj.

Suck. Var precis på väg att skriva att försvaret såg ganska bra ut.

fan också HV har otroliga problem att komm ain i växjö zon

Växjö är klart bättre och får ledningen välförtjänt

Hv har vunnit över Oskarshamn, Malmö, Brynäs och Leksand. Lag man definitivt ska ha bakom sig. Så fort man möter kvalificerat motstånd ser man att kvaliteten inte räcker till. Hoppas jag har fel. Oerhört viktigt med tre poäng idag.

Så går det när man har backar som kan slå en passning kontra hvs backar som bara dumpar puck.

Andrae måste fan bort med klubban där

Kommer inte ens igenom mittzonen, ingen bra matchbild

Emil Andrae kunde väl fokuserat på klubban där… jag tror egentligen han skulle må bäst av att utvecklas i Hockeyallsvenskan… Lite för hög nivå i SHL ännu…