Omgång 12: HV71 - Växjö Lakers HC

Kändes positivt i början nu kommer vi inte ur zon

Tänkte exakt samma sak… Han har kostat en del mål tyvärr… Han är bara 18 men det är dyrbart med mål bakåt

Nä detta ser inte så bra ut hörni.

OJ OJ vad växjö spelar ut HV, hv kommer knappt ur egen zon och växjö stänger ner HV totalt, riktigt klasskillnnad idag.
Nja detta är varför jag inte tror hv kommer vara i slutspel iår

Nej men det kunde man ha räknat ut. Vaska om i varenda = dålig timing i spelet. Coachmiss som jag ser det. Men att vaska om i kedjorna har ju blivit ett signum för HV. Och det oavsett hur det gick i matchen senast.

Håller med till 100%. På riktigt dags för Hv71 hitta ett annat grundspel för jag köper inte detta längre. Man kan inte ha ett grundspel som ingen lär sig. Att topplagen är bra är mkt för de har mkt bättre grundspel att luta sig emot.

Växjö tillintetgör HVs offensiv. Bra att det bara är 0-1 för med lite förändrad taktik i uppspelsfasen så ska det gå att komma runt. Men vi har sannerligen inte haft mycket i första…

Ska man vara sån så har det inte varit jättefarligt för Fejkers heller. Mest bromsat i mittzon. Med det sagt så gör ju inte HV så mycket rätt…

Precis. HV måste vara ett av ligans mest lättlästa lag. Motståndarna vet att vi inte har nått konstruktivt spel, att vi vill komma flygande och satsa på kontringar. Bara att stänga igen. Eller bara och bara. Men lyckas man har man mycket vunnet mot ett lag som HV.

Mot sämre lag räcker det med att man har bättre spelare, trots att som i matchen mot Leksand spelet inte sitter. Mot lag som Växjö måste man höja sig.

Positivt. Två perioder kvar. 0-1 är ingenting.

Edit. Karlström summerade det bra…

Nä statistiken säger ju snarare att de varit ganska jämnt.
8-7 i skott i första.
Skotten utanför rätt jämna med lite övervikt hv.
Ni som ser matchen. Vad är de som gör Växjö överlägset?

det är ju deras gameplan också, de vet att HV är seriens sämsta lag att ta sig ur egen zon och in i offensiv zon så deras nedstängning av mittzon gynnar dem nu kan de bygga på detta och fortsätta att bygga sitt offensiva spel. HV måste lösa mittzonspelet men unbdrar ifall hv taktisk kan de? Har de ens den kunskapen?

Stänger helt ner HVs uppspel, vi kommer ingenstans.

Bertov slår bort sååå många puckar. Byt ut honom och Emil så tror jag på riktigt att vi skulle haft betydligt fler vinster. Norbe i löven? :sunglasses:

Nu har man väl inte vaskat om direkt sedan Leksandsmatchen. Lias och Axel har bytt plats, annars är det samma.

Deras sätt att förstöra HVs uppspel. De dominerar fullständigt i mittzon. Jag brukar vara optimistiskt lagd men jag tycker det är ett kraftigt övertag från Lakers. Hoppas några taktiska förändringar kan ändra matchbilden.

tror nyckeln för hve är att dumpa ner pucken och försöka få lite tid i offensiv zon och genom det skapa chanser men är svårt när vi inte ens kommer över mittzon i många fall i 1a.

Ok. Hälften av kedjorna då. :wink:

Uppspelen via cross passen har inte funkst alls så här långt och blivit till rena anfall för växjö istället. Ser ut som växjö stör betydligt högre upp än vad vi gör, vi ser lite försiktiga ut och tveksamma och backar av.

Matchens behållning när Johan Tornberg sa att han skulle spelat spelare med symptom om man jagade SHL-kontrakt i slutet av säsongen. Björns reaktion obetalbar. Trodde knappt sina öron.

Inte det smartaste att säga i direktsändning.

Rahm tycker 1 var en ok period. Visar man inte har den där styrkan att villja spela bättre. Tycktre växjö stort sätt spelade ut HV i första och man är nöjd, herregud…