Omgång 12: HV71 - Växjö Lakers HC

Rahm nöjd med att HV spelar som ett bottenlag på hemmaplan. Då vet vi.

Rahm hehehe

hur kunde fröberg missa?

bättre i andra nu iallafall

Ja det där är sorgligt att se. Efter den första perioden kan man inte vara nöjd.

Säsongens räddning?

Helt galen!

Hv betalar lön utan något som helst krav på prestation. Klart att han är nöjd. :wink:

Har svårt att se Forsbergs storhet. Oerhört fint skott… sen har jag svårt att hitta ytterligare spetskompetenser.

Nu har Hugo hållit kvar HV i matchen fyra och en halv period. Ändå skönt att se en målvakt kliva fram.

Ang. Forsberg. Ja, tycker inte alls det varit dumt eller konstigt att man lirat honom mindre men desto mer i PP. Där tycker jag faktiskt tränartrion tänkt rätt. Fram tills idag.

Kul att höra Sanny raljera över Rahms analys av första…

Tur att Alnefelt är så bra när Hv är dåliga

Håller helt med. Där ska han spela, men i 5mot5 helt osynlig

Inte i sak fel att ge honom chansen att motbevisa kanske. Det är efter denna matchen det är upp till bevis hur det hanteras, tycker jag.

Sen finns ju mer att kräva av våra spetsspelare Wedin, Andersson och Sandin. Rätt osynliga ikväll

Tycker ändå Forsberg fick chansen hela försäsongen, fram tills sista matchen. Där ska tränartrion ha cred. Jag var lite skeptisk till att man plötsligt satte Forsberg som 13:e, men där hade Rahm och Co helt rätt.

Hv har vaknat lite…bra läge för pip ta i trä

HV spelar bättre nu, men skapar inte riktigt några farliga chanser men hoppas man får de i PP nu

Kokkonen har verkligen försvunnit sen SHL drog igång.

Whaaaat jaaaaa men whaaaat

Gött!