Omgång 12: Södertälje SK - HV71

Vad tjänar det till att vara dryg? Samtidigt som du förklarar dig i tråden till Shitkicker? Din svenska är undermålig så jag ville ha lite hjälp att förstå din utsaga innan jag eventuellt kommenterar.

För att ge dig lite förståelse så gäller följande:

I matchtrådar ges mer utrymme för tillfälliga känsloyttringar samt ogenomtänkta inlägg. Detta i linje med hur supporterskap fungerar i allmänhet och i synnerhet under match då känslorna skall vara höga.

Gillar man inte detta kan man läsa lite mer utförliga och genomtänkta åsikter i några av de andra trådarna, ibland under tråden för en spelare, men oftast under den allmänna tråden för HV71.

Således är din utsaga (att folk skall vänta med att kritisera tills en längre tidsrymd gått) inte särskilt passande i en matchtråd. Folk måste få skriva vad de tycker. Det är upp till oss som tycker annorlunda att ge vår syn på saken och sedan försöka övertyga andra med bra argumentation och backa upp med exempel.

Fans! Vi kanske spelar lite knackigt då och då men vi vinner matcher.
Tänk er då när vi får allt att klaffa vilket kommer komma viket jag är helt säker på med tanke på kvalitén vi har i laget.
Vilka ska då kunna slå oss?

Visst har vi spelare som gör en och annan Rembrandt men det brukar minska ju längre säsongen går samt att det straffar sig inte lika hårt som det hade gjort i SHL. Det är inte nu jag vill se Hv71 som bäst utan det är sista matchen jag vill se allt funkar till 100%.
Om det gör det så är vi i SHL.

Får rätta mig själv, det var ingen spearing utan ett fult rapp på bakbenet Torp fick, dock liga fegt

Även om det nu var långt ifrån fara för liv o lem så tycker jag ändå att det borde beivras på något sätt! Hur vet jag inte. Men något straff borde kräket ha.
Samtidigt är jag väldigt glad för att vi äntligen har några spelare som verkligen äter sig in under skinnet på motståndarna. Torp gör nog mer nytta där än vi ser…