Omgång 12: Timrå IK - HV71

Mår fysiskt dåligt. Hatar att man bryr sig så mycket :cry:

de är för man är nöjda o bekväma hur de ser ut. Man bryr sig nada om de sportsliga så länge de får sina löner in på kontot

Hv har tappat rejält i dragningskraft sista åren. Jag kollar inte längre på matcherna för jag vet hur tråkigt HV71 spelar match efter match med ett usel PP år efter år.

Kanske tur att man att man inte kan se matchen.Vad jag förstår på kommentarerna här är det minst lika illa som förra matchen.
Live tabellen säger att bara Rögle är sämre :question: :question:

Nisse A ger bort pucken, nära 2-0…HVs stjärnor är mer osynliga än osynliga mannen…

Alla ni som hackar på ytterell, ta en titt på nr 8. Han är bedrövlig!!
Vet inte hur många misstag han gjortbidag. Höll nyss på att bjuda på 2-0.

Så mycket som inte är bra första 12 matcherna
Thuresson är totalt iskall
Önerud har förvisso gjort 4 mål men är totalt iskall i spelet
PP är ja vafan säger man?
Brännström håller mycket riktigt inte för Shl väger på tok för lätt.
Coachningen under matcherna till synes obefintlig/märklig.
Hur kan Ytterell ens blivit värvad från första början? Nu är det såklart inte hans fel att vi förlorar för tillfället, men han är den sämsta back jag sett i Hv kanske någonsin? Åtminstone sen Johan Larsson. Likförbannat får han spela nu sist på bekostnad av Ferehary en jättetalang som imponerat rejält. Helt obegripligt vad sänder det för signaler?
Hur kan prestationerna pendla mellan briljans och katastrof?
Disciplinen?
Vad har hänt med Nils Andersson?

listan kan göras lång. Men torskar Hv idag ligger vi på plats 13 efter 12 omgångar det håller inte. går inte att vifta bort som tidigt på säsongen osv. det börjar bli oroligt läge nu.

Vad gör HV71?
Kör man på och hoppas på att det löser sig?
Kollar man på förändringar på ledarskapet?
Överväger man att bryta kontrakt och värva nytt?

Nils Andersson är för tillfället oerhört kall vilket är klart oroväckande helt klart.

Blir såååå trött på att ingen reagerar i ledningen efter förra matchen skulle det behövts stora förändringar.
Tror till och med HVs SDHL lag hade presterat bättre :imp:

Med tanke på torsdagen match så borde de synas lite revanschlust i spelet men icke på de inledande 30min iaf.
Tycker de ser ut som de inte tro på va de själva ska göra,
Med föregående säsong i minnet och inledningen på denna säsong så kanske de är dags för nya idéer och röster ?

Revanschsugna HV… jag undrar jag, var det 3e friläget nu som Timrå fick?

Hm skrämmande blekt just nu faktiskt.

Absolut inget ont om Bengtsson han är helgjuten i 3/4e kedja och bp. Men som playmaker i ett PP? 16/17 snackar vi kung Erik den stora och Arlbrandt. En viss skillnad i känsliga handleder.

Man spelar Sundh Bengtsson Figren och toppar med Ytterell i PP…Lindbom har redan gett upp?

pinsamt…

Så höglöst så det gör ont att se.

Inga riktiga passningar, inga tacklingar, inga klara målchanser. Hur fan kan det se ut såhär? Och hur tusan kan Bengtsson få spela pp?
Vart är Wännström? Gjorde inte han många mål i PP förra året? Jag hoppas Timrå vinner så vi kan, förhoppningsvis, se en förändring i tränarstaben, för får det fortsätta såhär så kommer Hv hamna på kvalplats.

Något är ju onekligen fel när samtliga spelare verkar helt otaggade på att spela. Körde dom firmafester efter 3 raka vinster för att fira eller?

HV ligger på kvalplats nu

har man äns haft en seriös målchans?

Anton Bengtsson har sjätte mest istid i PP i laget. Drygt 2 minuter per match.

Han får alltså mer istid än Tedenby och Nisse. Skandalöst!

Det är total härdsmälta hos HV-ledningen.