Omgång 12: Timrå IK - HV71

Ja vad ska man säga, tråkigt att du har så många rätt… :wink: :sunglasses:

#LindbomOut

Vi blir återigen frånåkta av ett lag som kommer från Allsvenskan!
Förra matchen mot Mora!

Vad är detta för trams HV71 håller på med? Inte ett rätt idag i spelet! Hånadav polare som håller på andra lag blir man dagligen numera över tabellen!
Karaktärer??? Pyttsan heller, ett gäng som bryter ihop och bli som knattespelare!
Bedrövligt och pinsamt att se HV71 spelar en hockey som varken är värd att lägga tid o pengar på!

Nu måste Lindbom bort o Hult får tala ut att något måste göras och spelare med rätt karaktär letas förbrilt men marknaden är tunn!

Familjen har flyttat till en ny stad! Jönköping vilket jag aldrig trodde Hv skulle kopiera Färjestad som är en av de värsta rivalerna!
Agera nu, snälla!!!

det löser sig vi har bara otur :slight_smile: SÅ är mentaliteten i HV vi är världens bästa lag och vi ändrar på ingen för de är jobbigt för de är inte oss de är fel på för vi har ju bara otur så sitter de på sina kammare och njuter av sin lön och skiter i fansen som betalar deras löner… Pajjasförening börjar de lukta över kära HV…

Brynäs fick tokpisk ikväll och kommer vara taggade till tusen på tisdag.
Lindbom och Co kommer inte ändra på något och vi får stryk med 0-5. #saida

WOW. Sjöblom, krönikör på Jönköping Posten säger sitt efter matchen. Man kan faktiskt tro att det är mina egna ord. Han har rätt i vart enda ord han skriver.

Snälla, läs detta. Jag vet ej om man får länka poster? Men jag gör det ändå. Ni får skicka PM och skälla på mig om jag bryter emot nån regel. Men tycker detta är så VIKTIGT att läsa.

Sjöblom:

Det kan ju hända att man är trött mitt inne i en säsong.

Jag är inte hockeyspelare själv så jag kanske inte fattar hur det fungerar …

Men ändå jättekonstigt att man kunde se sån stark forcering på slutet när resten av matchen var en enda lång gäspning …

Skulle vilja se att någon under matchen åkte in framför kassen och stångades och skapade trafik och kaos, men det såg ut som allmänhetens åkning i hörnen …

Betänk också att Timrå slappnade av omedvetet också. De hade 2-0 och nån minut kvar av matchen. Även att de vet om det så sitter det undermedvetet. Likadant med samtliga lag. HV71 har flera ggr slappnat av och boom så är det 2-3 mål i röven.

Men visst, HV71 hade ju kräm kvar. Det är konstigt som du säger att när det väl gäller och tiden håller på att rinna iväg, först då visar dom lite spirit fight. Varför inte spela så 60 minuter istället med korta och effektiva byten?

Man ser inte riktigt fram emot tisdag nu heller. Då möts botten mot botten, det vill säga HV71 och Brynäs. De båda lag som just nu det går sämst för. Kan ju iofs bli spännande och se hur matchbilden ser ut hos 2 så uddlösa lag. Slutar väl med slagsmål och avstängningar istället. Kan vi sätta en peng på att Felix står i målet och att Johan Lindbom står med skjorta och kavaj med händerna i fickorna och glor.

Blir det mer än 1-1 i matchen på tisdag så är det ett under. Om nått av lagen ens orkar ta sig ut på isen. Man kan tro att HV71 och Brynäs är inne på match 574 medans resten av laget spelar 17:e omgången. :laughing:

jag kan köpa bottennapp att de händer men att vi har de varje match…

mobile.twitter.com/nbstifo/stat … 4140165120
Tamifan bedrövligt

När man inte trodde laget kunde sjunka lägre ner…detta gör mig besviken ledsen och heligt förbannad, utan fans, vad är laget då, utan stämningen i hallen, utan den sjätte spelaren…Ni ska va tacksamma för den stöttning ni får när ni spelar som ni gör…

Har sett många matcher på bortaplan. Thörngren är iaf en spelare som aldrig tackar publiken. Verkar vara en oerrhört nonchalant karaktär…

Återigen, har tappat räkningen på hur många gånger, men återigen tacklar vi betydligt mindre än våra kombattanter.
Med Timrå smällde på med 19 st, stod vi för 6 kyssar… SEX! Det är en tackling per 10:e minut. Av dessa stod Anton Bengtsson för hälften, alltså 3 st. Övriga Hv-spelare stod alltså tillsammans för 3 tacklingar på 60 minuter.

Strömberg smällde ju på rätt ordentligt vid minst 2 tillfällen också. Men jag håller med dig, alldeles för lite fysiskt spel. Önerud borde vara en som köttar på och sprida energi.