Var det ett godishalsband jag såg runt Blommans hand i slutet?
Jag håller med, men det gäller ju att man får effekt på det som vi båda är utefter.
.. Pärlhalsband han fick utav sin dotter häromdagen. Stod i JP.
Precis. Han gjorde en grej av det efter förra matchen. Ikväll stod han och fingrade på det samtidigt som HV jagade kvittering, som om det var nån turgrej.
I normala fall en fin grej. Självklart. I detta fall känns det så jävla utstuderat. Blomman har koll på vad han ska säga, och han har framför allt koll på var kamerorna är.
Synd.
Jag hade hoppet uppe - Satt fan och tryckte F5 på Expressen.
Inte jättetuffa frågor från Donald. Rätt mesiga faktiskt.
Max var ju duktigt schneller med Blomman, de ska han ha.
Jag håller med att spelarna bär ett stort ansvar. Men vi kommer inte ifrån att Björn och Blomman har fått handplocka 14 nya spelare till den här säsongen. När det ser i stort lika illa ut och att vi har mindre poäng än förra säsongen efter 12 matcher, då blir det ganska enkelt att peka på de ansvariga som ska bort.
Jo, statistik är ju viktigt har vi fått lära oss, men värvad som toppforward så måste det hända något i målväg också.
4p upp till ingemansland nu. Och där ligger Brynäs, som underpresterar deluxe (samtidigt som man bortaslog HV med 0-4). De lär komma igång förr eller senare. Flera av lagen som skulle ligga i botten och vara HV71’s främsta motståndare den här säsongen, de ligger betydligt högre upp i tabellen.
Är det här som serien “sätter sig” som det ofta heter att den gör, då ser det mörkt ut.
Att i det läget snacka om kontinuitet och tro att allt bara plötsligt kommer bli bättre, bara man fortsätter göra samma som man gör nu (som inte fungera över huvud taget) det är totalt huvudlöst. Tror man på allvar det, som representant för HV71, då är det bara sin egen och sina kollegors (polares) anställningar man bryr sig om. Knappast föreningens bästa.
Jag tycker att det såg helt okej ut idag. Klart att tabelläget spär på, men matchen som sådan var helt okej. Svag andraperiod och hårt straffade. Solklar puckout innan ena målet som frias.
Nu när Kloos och Luoto är borta blir det smärtsamt tydligt att vi saknar bredd offensivt.
Ang har soloshow och få andra tar rygg. OSL har det bara inte, han skapar en del men är för svag. Fjärdelinan är ett sänke och blir nästan alltid tillbakatryckta.
Är uttjatat att säga det, men WIN håller verkligen inte i SHL. Tedenby inte skapt för en grinder-roll.
Pasic vill jag se mer ifrån, besvikelse såhär långt.
Lehtinen tycker jag gör det bra idag.
Men men, smärtan fortsätter. Tbc.
Edit: Ingen puck out, korrekt bedömt.
Missade matchen idag pga annat inbokat. Hur var Lehtinen idag? Hörde att Dichow var sjuk. Antingen kan han inte stå fler matcher än två i rad pga av trötthet (Blomman har sagt tidigare iallafall att han inte satte Dichow i mål pga att man inte vill slita ut honom), annars är det sjukdom. Tråkigt. Även att man vill att han ska vara förstemålvakt så blir det ju svårt om man inte kan stå flera matcher på raken.
Fast - Då måste ju fokus vara att bryta med Lindström, Pasic, Brännström, och hepo. Ersätt med spelare (i vart fall vingarna) med folk som kan göra mål på Rouseks fina spel.
Annat är ju helt fel, Men aboslut du har en viss poäng. hade förväntat mig mer mål av Kloos. Men då är det bättre att man anpassar sig till nuvarande situtation och de få med + statistik är ju knappast problemet.
Det är ju någon typ av forumskultur, där folk ifrågasätter de som producerar. Vart ju hur mycket snack om AP som helst förra säsongen.
Kul att höra att Lehtinen var bra idag. Undrade just det eftersom jag missade matchen idag.
Det var ingen puck out,och matchen var förutom period 1 helt bedrövlig.
BÄST PÅ BANAN (
)
Rösta på din favorit i matchen HV71 - Rögle BK (omgång 13).
Vi sammanställer sedan antal
och delar ut ett pris efter säsongen, till den spelare som får flest ![]()
- Lassi Lehtinen
- Niklas Hansson
- Andreas Borgman
- Riley Woods
- Hugo Fransson
- Lukas Rousek
- Lucas Lagerberg
- Jonathan Ang
- Hugo pettersson
- Axel Rindell
- Aleksi Heponiemi
- Martin Johnsen
- Olle Alsing
- Oskar Stål-Lyrenäs
- Nikola Pasic
- Linus Lindström
- Mattias Tedenby
- Jaromir Reber
- Santari Hatakka
- William Ingberg Nilsson
- Noel Skarby
Du har rätt till din åsikt.
Men det var ju ingen puck out. Ser ju tydligt på reprisen att pucken tar i sargen först.