Omgång 13 (25/26): HV71 - Rögle BK

Ut med packet.

Kanske det bästa som kan hända. Så kanske vi kan rensa ut och skaffa in det som krävs till kvalet. Viktigast just nu? Att sparka Björn Liljander så långt bort från HV71 det bara går! Ingenting har blivit bättre. Allt har blivit sämre. Och vad är den enda konstanten i detta? Jo Björn Liljander. Ofattbart att det är så oerhört många som inte ser detta?

1 gillning

Haha, Farzan du har läst Blommans försvarstal :joy:

Det finns inget hedersamt med HV71 längre. Förutom historien då.

1 gillning

När man ser coachningen så börjar man ju undra om inte Blomman har försökt få sparken senaste året för att slippa säga upp sig och gå miste om en massa pengar.

2 gillningar

Ja, Matson blev av med C under säsongen. De bytte till Hjalmarsson

1 gillning

Ja, någonstans i det häradet i alla fall.

1 gillning

Fast konstanten är väl ändå Blomman? Två säsonger i rad. Lika dåliga då som nu, oavsett sportchef eller spelartrupp.

Sen kan Björn dra också. Men jag vill ha bort Blomman först.

3 gillningar

Dom ville att jag skulle ta intervjun efter matchen på Teams :joy:

3 gillningar

Ja det är det enda rimliga. För så här usel coachning kan man inte åstadkomma om det inte för med flit.

Innan säsongen var åsikten att HV har en väldigt bred forwardssida, men med Kloos och Luoto borta och ett antal, ex Rousek, Pasic och Lindström som är totalt värdelösa så är det svårt att vinna matcher. Det behövs ett antal nyförvärv pronto.

Jag har alltid haft ett viss hopp de senaste åren även i de mest hopplösa perioderna men i år är det helt hopplöst. Det är så många saker som måste förbättras radikalt och så många förändringar som måste ske, helst igår. Nej, det finns inte en chans på jorden vi klarar detta. Allt är genomruttet. Liljander är den största floppen av alla.

1 gillning

Jovisst. Men Björn har ett obrutet starkt förtroende för Blomman och anser honom vara HV71s framtid. Säger inte det mer om Björn än om Blomman?

5 gillningar

Rousek är inte värdelös. Vi saknar målgörare, men Rousek är inte en del av problemet.

Man kanske skulle börja här då?

3 gillningar

Är också besviken på många, men jag tycker inte att Rousek förtjänar att nämnas med de namnen, han är plus 4 i ett lag som är tvärsist.

6 gillningar

Men jag blir förundrad. Jag vet att han babblar så att man blir tokig. Men vad är det i ett ledarskap när man inte tar reagerar och agerar på saker som går ifrån din vision? Vad är det han lärt sig egentligen? För det har han ju varit noga med att betona så väl för allt och alla.

Inte oväntat med förlust. Nu spelar DIF matchen mindre roll.

Kvalet är klart, försök hitta några nya spelare och ny tränare asap och spela ihop laget tills dess.

3 gillningar

Hm ska han kväva sin kapten också ? Host* Reber. Vi får inte ut max av vår kapten för att situationen är som den är. Dvs har AB full kontroll över sin kapten att Alsing inte får utrymme för sina kvalifikationer.

Borgman ser ut att vara bästa alternativet men är han kompatibel med AB? Jag är tvek, mer risk än nytta här kanske?

1 gillning

Vi kan med fog ha synpunkter på hur Anton Blomqvist coachar. I vissa lägen i matcherna, undrar man hur han tänker. Och att höra hans intervjuer, får ju en att fundera på vilken kravställan som finns inne i omklädningsrummet!
Men…att tro att allt skulle bli toppen bara vi halshugger Blomman, är nog att göra det lite för enkelt! Man måste nog också ärligt erkänna att det är svårt för alla coacher att “göra oxfile av falukorv”! Vi har ju faktiskt en handfull offensiva spelare som helt enkelt inte har vad som krävs, och då blir det svårt att konkurrera med motståndarlaget över 60 min.

Men det största problemet är väl ändå att vi inte kan stå upp defensivt, vilket dränerar laget på energi och omöjliggör någon stor offensiv förmåga över 60 min.

Bortsett från Borgman, Hatakka och ngn ytterligare, så består ju backuppsättningen av bandylirare. Är inget fel på deras inställning, och hockeyskillsen är säkert ok. Men tyvärr. Det funkar helt enkelt inte att vågen för merparten av backarna stannar på 80kg! De kan ju inte hålla rent framför egen kasse (Everberg kan skymma målvakten och samtidigt ta en kopp kaffe, utan att spilla en droppe), och i sarghörnen får vi slita så mycket, att det sedan inte finns någon energi kvar för att slå om till någon ordentlig offensiv. När vi till slut lyckas vinna pucken, så är vi helt slut och puckföraren blir därför ensam och uppkäkad på två sekunder. Om han inte dumpar pucken och alla åker för byte, som ju ofta sker.
Mycket mycket problematiskt detta :pensive_face:

2 gillningar

Det är väl jättebra om vi har en kapten som inte är kompatibel med Blomman?

2 gillningar