Omgång 13 (25/26): HV71 - Rögle BK

Han har blivit en äkta HV-spelare. Alltså. En förlorare ut i fingerspetsarna. Förlorarmentaliteten personifierad.

Är nog oerhört påfrestande psykiskt att förlora och ligga sist i flera säsonger. Plus att vara i en omgivning som känner samma press och stress.

1 gillning

Ja det är väl det enda “rätta” han lyckas med just nu. Inte många korrekta beslut han tog idag. Man hade chansen idag, mot ett blekt Rögle, men gör absolut inget för att försöka ta den.

1 gillning

Kapten Alsing är inte så mycket kaptens ämne

Jag tycker Alsing var en fantastisk kapten förra året. På så många sätt och vis. I år går han inte känna igen, tyvärr.

Kanske för att verkligheten hunnit komma ikapp, precis som med Blomman?

Det är en sak att säga rätt saker. Det är en annan att visa det i praktiken.

Det är långt från Alsings fel. Men det säger inte lite om problemen med dagens HV när man slänger ett C på en spelare som aldrig spelat en match i HV-tröjan.

5 gillningar

Ja Lehtinen rosar inte marknaden. Så är det.

Men.

Att släppa in 3 mål på hemmaplan ska innebära att man har en god till mycket god chans att vinna ändå. Det är inte bakåt vi förlorar den här matchen. Det är, som vanligt och med ytterst få undantag, framåt vi förlorar ytterligare en match. Och det är lika förutsägbart som välförtjänt.

Vi spelar alltså Lindström och Pasic i avgörande lägen. De sämsta spelarna. De största flopparna. Spelare som för i HELVETE inte ens ska finnas i laget/klubbet/föreningen till att börja med! De spelar vi i de avgörande lägen. Magiskt.

Lehtinen är svag. T o m dålig. Men han förlorar inte den här matchen. Det gör Blomman och hans experiment till coachning.

8 gillningar

om leksand vinner ikväll är v 6 poäng efter seriens näst sämsta lag…

1 gillning

Vi mötte serietvåan med decimerat manskap, flera av våra bättre spelare borta. Vi förlorar med ett mål. Inte världens undergång i mina ögon. Var det tillräckligt positivt tycker du?

1 gillning

Skippade 3de perioden.
Ska man se den i repris?
Ohedersamförlust eller hedersam?

Haha

En Blomman-analys.

10 gillningar

Vi är stabila.

Kolla inte.

1 gillning

Ja, det är ungefär på förväntad nivå.

Rögle gör nog säsongens sämsta match men hämtar alla poäng ändå. Imponerande.

1 gillning

1760802355708435218156886739767

1 gillning

Klas Heed var sämre som kapten, tycker jag.

Borgman är vår kapten, Alsing är som en skolpojke i jämförelse, åtminstone på isen vilket jag tror ändå är viktigast.

Har det hänt att man bytt C mitt i säsong tidigare bortsett från vid skador?

4 gillningar

Han minns inte jag. Men om du säger det så litar jag på dig. Heed är sämst, sen Alsing?

Nåt huvud måste rulla efter Op ikväll. Statuera

Såg du matchen eller har du bara läst resultattavlan?