Ytterell spräcker poängnollan.
Vilken skillnad det blir när vi kommer in i zon med pucken under kontroll. Då ställer vi frågor hela tiden och får tryck.
Idag dumpas det inget vilket är den stora skillnaden på vårt offensiva spel.
Ytterell gör en riktigt bra match idag och tycker han förtjänar beröm när han oftast bara får skit!
Jo om dom breddar målet med 2 meter så kanske han träffar mål iaf
Hur mycket tålamod har HV71 med Thuresson?
Säkert lika mkt som med Lindbom…
kan bero lite på motståndet oxå, lättare när dem tillåter oss åka in utan större problem.
Hoppas inte - för då sitter den i HV:s kasse
Ska vi variabilitet rättvisa här på forumet så harvytterell gjort en bra match. O fehrevary går bort sig fullständigt på 0-1 målet.
I övrigt en bra andra period o de är såhär vi måste spela VARJE match!
Alltid skönt med en seger?
Men jo då, vi vinner denna matchen. Tyvärr säger det väl inte så mkt med tanke på att botten möter botten. Men får väl hoppas att detta inte är en engångsföreteelse och att de är tillbaka på jumboplats nästa match igen. Vi hoppas. Jag är fortfarande av den åsikt att laget behöver förstärkas och att tränare måste väck.
1 vinst där motståndet är samma (i botten) ger jag inte mycket för. Det skall mer till för att jag ska sitta lugn i båten. Men visst, vi måste börja nånstans och varför inte börja mot sämsta möjliga motstånd och sen jobba oss uppåt. Vi kommer ha en tuff vinter. Men allt går.
Vi får helt enkelt se hur mycket den är vinsten betyder för laget och deras självförtroende. Det är inte för än efter nästa match vi kan se om denna matchen gett någon positiv effekt.
Jag är supernöjd och glad över dagens match (dock en period kvar, mkt kan hända) men förutsätter att vi vinner ikväll. Men att lyfta laget till the blue sky p g a en vinst mot ett av bottenlagen … Nja …
Efter Växjömatchen blev många allt för kaxiga och trodde att vi var odödliga. Icke.
Men som sagt, låt denna matchen vara nystarten och hoppas att gubbarna jobbar på. Facit får vi efter nästa match. Då får vi se om vi förlorar eller kan rida vidare på denna vågen.
Jag tror både Thuresson och Önerud har en växel till men att det är skador som hållit tillbaka dem…
Vikka lägen hv skapar
Fantastisk utvisning.
Brynäs skulle haft utvisning efter teckningen om jag inte är blind på ögonen
HV gör allt som allt en bra match. Sen är det ju rätt uppenbart att motståndet för dagen inte är ett av de bästa, för att uttrycka sig milt.
Sex poäng mot Örebro och Timrå är det jag kräver för att Lindbom/Lillis ska få fortsatt förtroende efter uppehållet.
Önerud har snäppt upp sig…
hv har koll på detta
stabil match av hv, man jobbar iallafall hårt och fick lite hjälp med 2 enkla mål idag som förhoppningsvis släppte lite knutar
Jodå, självklart hade jag det, jag fick in sugmore på ipaden
Jag tar på mig att det var där det vände
Jag skulle vilja byta bort Ytterell mot en klassback. Spela Fehervary mer också. Han har stor potential och kommer att utvecklas. Det är de enda ändringar jag skulle vilja göra. Lindbom ska vara kvar i mitt tycke… Det är en lång säsong och ibland hamnar lagen ur form…

Jag skulle vilja byta bort Ytterell mot en klassback. Spela Fehervary mer också. Han har stor potential och kommer att utvecklas. Det är de enda ändringar jag skulle vilja göra. Lindbom ska vara kvar i mitt tycke… Det är en lång säsong och ibland hamnar lagen ur form…
Förutom det hade velat byta bort Thuresson och Törngren mot snipers samt skickat Brännström till allsvenskan.
Skönt att komma in på vinnarspåret igen efter 2-3 mer eller mindre pinsamma insatser. Svårt att värdera segern då Brynäs är riktigt dåliga just nu. Men tre poäng vilket som, och förhoppningsvis kan vi bygga vidare på det här.