Efter en trög första fick vi fart på rören. Ett par turmål då Karhunen inte var direkt sylvass, och ett Brynäs som är inne i en svacka.
Oavsett så är en trepoängare skönt för självförtroendet och det är nu upp till laget att välja hur man ska gå vidare efter detta.
Men det är så här vi måste spela! Det va så här det såg ut mot Växjö också!
Det innebär att hela kedjan måste åka mer skridskor. Även att man jobbar tillsammans o ger kompisen alternativ hela tiden vilket man också gjorde då som idag!
Men klassback satt på läktaren idag, N. Andersson. Det är tränarnas uppgift att få igång honom.
Detta enorma snack om snipers hela tiden. Hur många naturliga målskyttar finns i SHL? HV har nu två spelare som ligger topp 5 i målligan. Känns inte som att det finns jättemånga naturliga målskyttar i de bättre placerade lagen heller.
-Sörensen, Möller, Bemströmi år, Brodin känns väll inte mer än en skarpskytt än Thuresson?
-Lindqvist, Ejdsell, Pettersson, Olofsson ifjol, får definitivt hamna i den kategorin.
Gemensamt med alla dessa spelare är väll att de kommer från Allsvenskan/AHL spel och gör en säsong i SHL (undantag Möller) Sen försvinner de.
Dock håller jag med om att man skulle kunna chansat mer i truppbygget. Finns för få spelare med hög utvecklingspotential. Nu sitter man och hoppas på att typ Figge, Sundh etc. ska ta steg vid 30+.
De enda som oroade mig igår man slarvade fortfarande i egen zon och i uppspelen i mitt zon. Mot bättre lag kommer de straffa sig i längden.
Me steg frammåt och kämpa till 2 segrar till så vi går in i uppehållet med en bra feelimg
Ljung, som har börjat snäppa upp spelet i anfallszon är i mina ögon fortfarande en stor säkerhetsrisk i egen zon. Blir ofta fastcheckad eller slår farliga/dåliga passningar.
Skönt med tre poäng och flera spelare som var klart bättre nu än de föregående 2-3 matcherna. Önerud sliter på så som han ska göra. Bäst tycker jag dock Lauridsen var denna match, men många väldigt bra beslut. Synd med Strömberg, som varit en av få som hållit nivån under hela säsongsstarten och som matchats hårdare och hårdare (med all rätt) på sistone.