Omgång 13: Malmö IF - HV71

Malmö IF vs HV71


imageimage

What time is love?
Den frågan ställde sig Bill Drummond och Jimmy Cauty redan 1988. De hade redan då en lång historia av att ställa svåra frågor till sig själva. Problemet som de upplevde det var att ingen annan i världen ställde samma svåra frågor, till sig själva. De ville ändra på detta. Deras metod var den av musik och framgång, följt av en mediastrategi som bäst kan beskrivas som total anarki.

Under en lång tid så har vi HV-fans känt igen oss i ovan problembeskrivning, när det fram till alldeles nyligen inte fanns någon förutom vi som ställde de svåra frågorna. När väl media vaknade och vi fick både gehör och delvis önskat utfall, ja då kan jag förstå att ledningen i vår förening upplever det som om det råder total anarki.

Men, arbetet är inte klart. Det finns fortfarande delar av organisationen som behöver trimmas, och då tänker jag på den del av organisationen som påminner jätte-jätte-mycket om det konstprojekt som Bill och Jimmy sedermera exekverade med bravur, efter att de hedervärt lämnat den offentliga scenen.

I väntan på hedervärda (eller icke) avslut, så skall en hockeymatch spelas. Förhoppningarna är inte så mycket större än att vi hoppas undvika just “total anarki”. Vi har en ny coach som vi hoppas ställer de svåra frågorna. Till sig själv och till gruppen. Vi hoppas sannerligen att dessa frågor ger svar och resultat. För alternativet vill vi inte tänka på. Det är ekvivalent med de tankar som Bill Drummond drevs av i ovan nämnda sista publika framträdande: att som ett statement hugga av sin egen hand.

Men jag väljer glädjen. Anarkin är i min hjärna, Lindbom är i båset. Tiden för kärlek är NU!
:white_heart: :yellow_heart: :blue_heart:

Brännan briljerar

FORZA HV71!!

13 gillningar

nu åker vi!!! kapten lindbom vid rodret och vi ska hitta skatten!

3 gillningar

Bra med förändring tidigt! Nu börjar vi om på nytt!! Framåt HV och Lindbom. Erfarna spelare får visa vägen idag. AP, Strålman och Ortio nu måste ni visa vägen

1 gillning

Laget har nog inte nått botten än så det bli ännu en förlust. 6-2

Tack för sjukt bra uppstart Diabolics.
Här blir det dricka sprit och hålla käften.
Anledningen är att gubb-förkylning kom som ett brev på posten när lite av ångesten släppte.
Ser fram emot denna match. Börja enkelt med att sätt nån lite del.
Typ försvaret.

edit
Kan inte svära på att jag är tyst hela matchen.
:grinning:

4 gillningar

Till denna matchen har Lindbom inte hunnit göra taktiska förändringar utan mest pratat med gubbarna etc. (baserat på den video som släpptes nyligen)
Så förvänta er inga underverk & såga honom inte vid fotknölarna om det blir ny förlust. HV är ju tydligt helt ur form i varenda lagdel.

Ortio har haft en av sina absolut sämsta perioder som jag minns , men jag tror att han kan skärpa sig vid såna tillfällen - annars lär jag/vi få höra det av GRGA :slight_smile: , personligen skulla jag ändå starta med Ortio och byta in Bratten om det kommer tidigt icke otagbart mål - då kan Bratten få spaden ett tag och smälla den i väggen.

I övrigt hoppas jag på att HV-spelarna markerar motståndarna & lyfter klubbor när det behövs, håller sig innanför i försvarszon och inte förivrar sig.

3 gillningar

Hoppas Hv71 krigar röven av sig i alla fall. Efter matchen senast måste det även finnas något form av revansch och stolthet hos spelarna. Har aldrig under alla mina år någonsin sätt ett lag vara så kasst i SHL.

Kommer ihåg när HV losade mot lhc med 0-8 och den matchen var sjuk för precis allt gick lhc väg hela tiden. Hv spelade inte direkt dåligt. Det som hände mot Malmö var något HELT annat.

3 gillningar

Nu kör vi Forza Lindbom och HV71 !!!

2 gillningar


Skål!!

7 gillningar

Vi brukar ha svårt mot Malmö. De har en spelstil som passar oss illa. Fysiska, aggressiva och ettriga. Tror Lindbom kommer trycka mycket på försvarsspelet. Att vi ska ligga rätt i egen zon och sedan kontra. Jag räknar inte med något skönspel från vår sida idag.

1 gillning

Tror det kommer vara bättre spel än tidigare defensivt idag men tror forfarande det kommer gå tungt. Måste ge Lindbom lite mer tid tror jag innan vi får se stora förändringar.

1 gillning

Konstig känsla i magen inför kvällens match. Nervös. Likgiltig. Förväntansfull. Rädd… allt på samma gång :smile:

2 gillningar

Får nog svänga förbi systemet och hitta nått som lugnar magen. Kanske en flaska universalmedicin från Skottland

2 gillningar

En helt normal känsla inför HVs matcher nuförtiden :sweat_smile:

1 gillning

Oj vad Isac såg trött och uppgiven ut i intervjun… Hoppas han kan tagga till ikväll.

Tycker faktiskt att han är rätt tillbakadragen överlag i intervjuer

2 gillningar

Kännde samma sak. Ser mentalt helt slut ut =/

Tikka på läktaren

1 gillning

What? Skadad eller petad? :astonished:

Står skada men vem tror på det

6 gillningar