Omgång 13: Malmö IF - HV71

Med tanke på en osäker fortsättning av säsongen så får det bli billigare substitut från Kanada. Känns mer hockey oxå.

Tror han återvänder till Finland snart nu med Shores ankomst

Hoppas Fisk-i-målgården får en ordentlig chans nu av Lindbom. Han borde få spela i minst 3e kedjan när shore kommer in i laget. Nättinen i 4e

1 gillning

3 gillningar

Mahlahti och Sjöholm i backpar…

Gillar ändringarna rakt av! Tror Maalahti och Sjöholm växer nu! Kämpa HV!!!

Känns darrigt :sweat_smile:

Brännström tillbaka i 1a kedjan. Skönt då kan inte tedenby döda AP och Borgströms spel.

3 gillningar

Man går alltså tillbaka till laget man startade säsongen med. Intressant och för mig lite oväntat.

Hade trott på lite förändringar men kanske väntar in Shore innan man ändrar om lite mer.

Nu lär vi i alla fall få se om det var systemet som det var fel på elker inte. Sjöholm-Maalahti blir intressant att se då de var dåliga ihop tidigare.

Någon som fattar varför Teden spelar 2:a linan? Byt med Lenc. Han och Forsberg funkade ju förra säsongen

2 gillningar

Man hoppas ju på att det kommer se annorlunda ut idag.
Frågan är om det redan kommer ha gjort någon effekt av att Lindbom går ner i båset? Han har inte haft så lång tid på sig men hoppas att dom lyckats tweaka försvaret lite (mycket).

Spelarna måste ur denna jävla dimma av skit dom har skapat för sig själva och hittta något att tro på, även supportrar behöver något att tro på, för just nu sitter man bara helt apatisk när vi släpper in mål på mål, och det är skrämmande.

KOMMIGEN NU FÖR HELVETE OCH TA 3P :cowboy_hat_face: :cowboy_hat_face: :cowboy_hat_face:

Lite extra taggad är man allt idag. Ett nytt kapitel ska ta sin form med Lindbom vid rodret. Förhoppningsvis så blir det ett lyckligt slut.

Som flertalet här redan varit inne på. Lindbom har haft en dag på sig med gruppen. På en dag är det omöjligt att göra några märkbara förändringar i taktik och spelsystem. Så det förväntar jag mig inget av idag. Det jag dock förväntar mig och nästan kräver är en helt annan energinivå och kamplust. Fine om vi faller på det strategiska men vi ska fan inte förlora den fysiska kampen. Förväntar mig att se AP20 leda med exempel idag vad gäller intensitet och kampvilja.

Snart kör vi, mot tre poäng och framåt! :blue_heart::yellow_heart::blue_heart::yellow_heart:

4 gillningar

Jag kan ändå tycka att, för varje match som spelats efter rockaden bland backarna, så har det totala backspelet, och därmed också hela försvarsspelet, blivit sämre och sämre. Tills Kaski är tillbaka, är nog detta det bästa vi har.

Gillar andra. Tuta och kör. Sen behöver den inte vara en andrakedja, men som kedja sett gillar jag den.

4 gillningar

Man kan ju alltid hoppas att Teden får växla med Petterson i den linan.
DÅ blir den ännu mer intressant.

Vore ju sjukt, tänk vad cash HV bara kastat i sjön i så fall… Skulle vara om TIkka själv väljer avsluta för SHL är för svårt mm för han eller ngt.

De sa i sändningen förra matchen att Tikka var extraforward pga skadekänningar

Asså om dom nu bryter i samförstånd och han återvänder till Finland så borde vi ju inte betala nått mer.

Känns som att man testar Tedenby-OSL som ett potentiellt ytterforwardspar inför framtiden/när Shore kommer in (även om Borgström lär centra en andra kedja och Shore lira med AP och Isac). Spännande oavsett, mycket speed i både Teden och OSL.

Tror det kommer se bättre ut ikväll och vi förlorar bara med 7-0. Små steg framåt osv.