Då sitter vi här igen. Okärt återseende. För vilken gång i ordningen, vill ingen veta. En konstant tillvaro av undergång. En total avsaknad av förväntningar i linje med må bästa lag vinna, ersatt endast av tankar på orättfärdig och etiskt tveksam stöldverksamhet. Tabellsneglande är förnedring med påföljande uppenbar framtida matchutkomst. Det saknas rationell anledning att knyta skridskor. Skit i det, spara kraften till småtimmarna på Avenyn. Poseidon vet att det är den mer givande verksamheten i nulägen.
Men matchen kommer spelas. Tyvärr. Vi kommer stå där med uppsmiskade röda stjärhalvor, så till den omilda grad att busschauffören kommer köra till Örebro. Det finns inget ädelt i denna misär, inget tröstprise, bara en ofantligt överhängande trötthet sprungen ur insikten att vi har tre fjärdedelar kvar av säsongen att genomlida, innan kvalhelvetet brakar igång.
Handhjärtan och hopp kan dra åt helvete. Tjall den!
”Vi var inte med när pucken släpptes och fick två tidiga mål emot oss. Vi ryckte upp oss i andra men är aldrig riktigt nära. Tredje ska vi inte prata om då det bara fanns ett lag på isen. Nej det är tung kväll som denna när jag står och se på hur vi faller ur ramarna helt och saknar mindset. Hockeyn är en ärlig sport men idag förlorade vi mot ett bättre lag”.
Satt på läktaren närmast “goa gubbar” när Skröder avgjorde i sudden 2004 och slog ut VF. Var nog ensam om att resa mig och jubla på den sidan arenan. Det var bättre förr stämmer iaf ibland. Ikväll blir vi pissade på igen…
Jag tror på en ganska jämn historia målmässigt, förlust med 3-1 eller kanske 4-2. Dicken kommer förmodligen rädda oss ifrån förnedring. Efter matchen så är ledningen ganska nöjd, vi stod upp bra mot serieledarna., vi fortsätter gnugga och slipa på detaljer. Vi kan gå mer rakare mot mål, vi måste in i “skiten” våga utmana..
Facebookfansen är lyriska, HV spelade bra mot Frölunda, det är inte i de här matcherna man ska ta poäng i låter det.
Blomman lovar att laget ska vara bättre förberedda tills matchen mot Rögle, förberedelserna börjar redan på bussresan hem.