Utskåpning incoming.
FIFY.
Trots att man VET att stortorsk serveras i afton så sitter man där i soffan som en mindre begåvad kusin från Husqvarna.
Skäms redan.
5-2 är troligt. 2-5, mindre troligt.
Väljer mellan tre alternativ ikväll, på med tv4play som vanligt och stänga av i andra perioden, kolla lite stötvis på JP live referat, eller skita i all hockey och göra något helt annat. Jag vet ju att jag mår bäst av alternativ tre men men men…..!
Själv är man ledig från jobbet imon. Med andra ord en anledning att dricka ölbärs. Därför funderar jag på att faktiskt titta. Och som vanligt stänga av i första eller andra perioden..
Äh vem fan försöker jag lura.. jag kommer sitta där som vanligt o lida.
Sjukt är det.
Jajamän, lida sig igenom helvetet och vara på dåligt humör resten av kvällen. Klassiker!
Alla HVfans hade verkligen behövt denna vinst ikväll. Hade varit så gött att börja en positiv trend och tvåla till Fisklunda borta.
Vinner dom ikväll så vänder allt. Som en raket uppåt i tabellen och Liljander hittar en center av världsklass. Men bara om dom vinner ikväll annars blir det Allsvenskan och breddvärvning.
Jag väljer bort live-match för att istället hälsa på hemma hos en frölunda-supporter. Det blir kanoners. ![]()
Förr kollade man ju allt, blev det förlust var det surt men konstaterade att HV ligger ändå 3 eller 5/i tabellen, alltså skit samma.
Nu är varje match som en svart-vit Ingmar Bergman film där Jarl Kulle spelar döden, med andra ord total ångest.
Jag hade valt bort polaren också en sånhär kväll.. särskilt en Frölunda supporter. ![]()
Är det efter Skröders mål?
Jag vill minnas det ja.
Då står jag uppåt lite snett höger. Vilken enorm glädje man kände precis i det ögonblicket ![]()
Jag flyttade till Göteborg för att plugga 2009. Var på plats alla matcher HV spelade i Scandinavium fram tills för 4-5 år sedan. Nu är det knappt ens så att jag funderar på att gå längre, det är liksom inget kul. Förr visste man att det skulle bli en bra och antagligen jämn match (om inte HV totalt körde över Frölunda, och det kunde man ju leva med), men nu känns det bara meningslöst.
Jag har heller inte gått på match i Scandinavium på flera år. Har dock resignerat i och med förlängningen av AB och den fortsatta kräftgången. Är alltså ganska likgiltig och känner därmed att det är ok att kika live ikväll.
Lyssnade precis på “inför match” med AB. Alla kurvor pekar åt rätt håll. Så skönt då…
Är också på plats! Vetefan varför egentligen, lär bli torsk.. ![]()