Omgång 14 (25/26): Frölunda HC - HV71

Du vet att kurva betyder prostituerad på olika slaviska språk, eller? Alla Kurvor pekar åt ett håll betyder då något helt annat. Ha ha ha, kurva :sweat_smile:

Språk e kul

4 gillningar

Frågor jag ställer till mig själv numera när det är match är om jag ens ska titta!?

Jo men det ska jag nog!

Hur länge tror du att du kommer titta?

Blir nog max en period för sen är det kört!

Detta är något jag aldrig trodde skulle hända med mitt intresse för HV71!

Man har under hela sitt liv gått och laddat för en match när det är matchdag! Nu bryr man sig inte ens utan man vet vad som väntar! En torsk och man blir bara mer distanserad från HV71 som förening. Lågan blir mindre och mindre för varje dag som går! Snart är intresset ett minne ”blått”.

Spelar ingen roll hur jävla mycket man bryr sig! Det är ett svart hål bara HV71! Föreningen pissar på oss fans! Det viktiga är kontinuitet och inga mer svarta rubriker om tränarbyte! Resultatet är bevisat att man totalt skiter i för styrelsen och Björn! Klappa varandra på ryggen är det viktiga hos ledningen!

1 gillning

Jag tittar på mina matcher som jag tittar på Youtube-klipp: Antingen vill se ryska dashcam-krascher eller så vill man se gulliga klipp på kattungar HV-spelare som gör något oväntat spektakulärt.

2 gillningar

Är det inte vid den här tiden på året AB inte förlorar på tio matcher?
Han leker good cop bad cop med oss.

Han kan leka hela jävla Village People om han vill, bara han hittar ett sätt att vinna

3 gillningar

1 gillning

Vad fan.. nu är osl borta så vi tvingas spela med win….

Gissar på att 4:e är inne på 3 mål bakåt idag

2 gillningar

Oof…bättre att spela på tre kedjor hela matchen

2 gillningar

Den fjärde måste vara shl sämsta överlägset. Håller knappt HA nivå

3 gillningar

Visst.
Men inbilla mig inte att WIN V/S OSL är tungan på vågen som gör att Frölunda vinner…

Hoppas det inte blir tvåsiffrigt idag. Vägrar se matchen.

Ja vår laguppställning håller inte Frölunda klass dessvärre. 4e kedjan är inte Shl mässing för tillfället.

Vi måste värva. Ser riktigt tunt ut.

1 gillning

Alltså om man ska försöka vara någorlunda objektiv så är det ett riktigt uselt lag BL ställt på banan denna säsong. Värvat två center chansningar plus Kloos som våra stjärnor…

Skulle tro att det här blir första matchen där HV blir överkörda i 60 min och att vi kommer längta tillbaka till matcher som mot SAIK där man bara förlorade 8-3.

För övrigt anser jag att Björn Liljander ska avskedas.

6 gillningar

Hoppas verkligen de byter i tid i andra perioden så det inte blir som sist …

Fransson & Alsing var nog också inne på en del bakåt när jag kollade statistiken .

Du är vår egen tidsresenär!

1 gillning

Kan bli tvåsiffrigt idag

Kollar lite +/- inför matchen Lindström såklart sämst med sina -9. Lucas Lagerberg bästa back på +2. Fransson -6, Alsing -5 och Hansson -3.

Förstakedjan är 1,2 och 3:a i +/-. Pasic -7 och Heppo -5 känns som det ser ut ungefär.

1 gillning

Idag ska fjärde kedjan ha max 3 byten i första perioden, inga i andra perioden, för då hinner de aldrig byta och då blir det baklängesmål varje gång de är inne. I 3: e perioden kan de få 2-3 byten samt absolut inte starta perioden, för det troliga är att inför 3:e perioden så ligger vi under. Då behöver vi försöka få till något som liknar en offensiv.