Ja, vad säger man? Förlusten kan man ta. En typisk motstudsmatch och reaktion med dåligt tempo. Det riktigt illa är om Christensen nu blir avstängd och Campoli skadad, det i sig kan föra ner HV i träsket igen. Viktigt att studsa tillbaka.
Jag tror tyvärr Apgården vunnit även med “normala” domare. HV slår lag som Malmö och Karlskrona,men när det blir lite tuffare motstånd så blir det problem. Svårt att veta riktigt vart årets HV står, topp 6? Tveksam…
Yep, jag har exakt samma uppfattning. Men in alles är jag glad om vi inte hamnar i negativ streckstrid. Truppen är svårbedömd. Vissa har man inte sett på flera år så hur dom egentligen står sig är svårt att säga, samtidigt som spelare som t ex Christensen ser frustrerad ut. Han ser ut som Laine gjorde förra året. Får det inte riktigt att stämma. Och han är ju väldigt viktig att få igång om laget ska kunna prestera på topp. Tror plats 8-12 är realistiskt att förvänta sig som det ser ut i nuläget.
Japp HV var inte bra i denna match, 1-1 kanske hade speglat matchen bättre men synd bara att domarna gjorde allt de kunde för att inte få till någon övertidsperiod. Förstår frustrationen på HV spelarna de sista minuterna. Fega jävla domare.
Spelet i övrigt såg sömnigt ut och inte många spelare som var bra, PW helt klart bäste HV spelaren ikväll.
Hoppas HV kan ta med sig all negativ energi och omvandla det till något bra nästa match istället.
*Vårt boxplay är inget vidare.
*Djurgården får lätt att vinna matcher när de har alla klubbor på isen att tillgå.
*Om inte Tedenby står för farten finns där ingen fart.
*Hela världen ser slashingen mot Thörnbergs face utom domarna.
*Domarna.
*Domarna.
*Man kan inte skylla vår ineffektivitet på domarna, man bör kunna göra mål 5vs5 emellanåt med.
*Domarna.
*Time out… Time out… Time out…
*Lindbom måste våga stå upp och säga vad han egentligen tycker i intervjuer osv.
*Att ha drygt 29% i PP och ändå bara vara tredje bäst på det i SHL är anmärkningsvärt.
*Domarna.
*Jag fick en hjärnblödning.
Följt Hv71 sedan mitten av 70-talet och sällan skådat en sämre domarinsats.
Makalöst vilken urusel insats och för i tiden så styrde en huvuddomare upp matchen.
Nu är dom två och lik förbannat så tappar dom allt. Höga klubban mot Martin Thörnberg
Varför tar inte Johan Lindbom en timeout när det var som värst?
HV71 slog djurgården för bara någon vecka sedan så att dom inte klarar sig mot bättre lag kanske är att ta i, om nu djurgården ska räknas som ett bättre lag ens. Vi låg under med 1-0 och hade ett skott i ribban, sen med 4 minuter kvar av matchen missar domarna något som borde renderat i 2+2, istället får djurgården pp och gör 2-0.
Matchen i sig orkar jag inte ens försöka kommentera meeen,
Blir så sjukt besviken i situationen med den höga klubban. När TV zoomar in C. Abbott som ber domaren att titta på Mediakuben och som en trotsig 5 åring så skakar domaren bara på huvudet och Vägrar att titta upp!!
Och i situationen så ser man också hur 1 av huvuddomarna inte är mer än 5 m bort och igentligen inte har någonting annat än att kolla på just dessa spelare… Hur kan han missa? tittar båda huvuddomarna på puck?
Alltså spelet i egen zon är ju bedrövligt. Typ enda gångerna som HV fick bra anfall var ju när man lyckades spela sig genom zonerna och det antalet kan jag räkna på en hand i princip. Om HV inte lyckas fixa detta kommer man inte va bättre än såhär. Det är anledningen till att man förlorar i dag. Men för att man ska kunna spela sig ur zon så måste ju givetvis spelarna röra på sig. Tycker det är extremt statiskt spel i HV just nu.
Apropå att höga klubban så är det väl så att domarna egentligen inte typ får titta upp och ta beslut efter vad de sett där? Eller har jag helt fått det om bakfoten?
Domarna klarade inte alls av trycket i tredje perioden, det var efter publiken ökade trycket med busvisslingar som domarna vek ned sig helt … Det var nog det sämsta jag sett på länge … Efter matchen stod Sandberg och diskuterade länge med domarna …
Tycker de här domarna ska tvingas bära DIF-tröjor nästa match …
Justitiemord!!! Domaren väljer att inte se.Omöjligt att missa från hans position annars.
Inte första gången dom inte Klarar trycket från publiken på Hovet.
Pinsamt!!