Fantastisk insats av hela laget idag. Trots att domaren verkade ha bestämt sig för att HV inte skulle få vinna idag,
Wesslau otroligt bra. Har inte varit bättre sen första hösten i HV-tröjan. Kul att se att konkurrensen från Ersberg verkar ha tänt honom rejält igen!
Kul att Jämtin fick sätta spiken i kistan och att Purre får hänga Game Winning Goal. Jämtin och Purre bäst framåt idag. Eidstedt och Pilut tillsammans med Wesslau bäst bakåt. Pilut är som en helt annan spelare denna säsong jämfört med förra. Spelar moget, enkelt och stabilt - kul att se!
Frågetecken:
Petrasek. Han gör inte många rätt. Slarvar, tappar puck, slår pass som sätter medspelare i trubbel direkt.
Tedenby. Mer eller mindre helt osynlig sen Fiala kom tillbaka.
Ja kritiken mot AJ när han anställdes var ju ganska rejäl ändå, dock handlade väl det mesta om han som person snarare än hans egenskaper som tränare om jag minns rätt, men jag antar att dom flesta kan se mellan fingrarna med det nu. Han har verkligen fått igång spelarna, antagligen för att han inte lägger ett enda finger emellan, gör du inte ditt jobb så spelar du inte, oavsett vad du heter.
Men härligt att se hur alla jobbar och sliter! Och Wesslau, nu känner man igen honom!
Som Shitkicker nämner, Pettan är tyvärr vår största riskfaktor i laget just nu. Han tappar puck HELA tiden. Gör ont i hjärtat att se denne HV-legend börja ta slut. I övrigt inte mycket att klaga på haha, fantastisk insats.
Första 3 poängarn på bortaplan efter en riktigt kämpa seger, grymt!
En sån här kväll blir man riktigt stolt över HV som lag, stort pluss till AJ och ledarstaben som verkar fått in en bra mentalitet i laget och varje individ som jobbar stenhårt, täcker skott och delar ut tacklingar.
Saik spelar ruskigt bra och med högt tempo men tycker vi håller dem mycket på utsidan och älskar verkligen när vi går ut stenhårt och pressar och tvingar motståndarna att fastna utmed sargen eller bli av med pucken.
Stort pluss till våra unga backar, extra pluss till Eidstedt och Berglund som gör ett hästjobb i defensiven och bp, 22.34 min resp. 23:18 min istid, mest av alla backar.
Den enda back som egentligen förtjänar kritik är Petrasek, långsam och slarvig och förstår varför AJ har valt att sätta in snabbe och skickliga Emil Johansson som backpartner.
Fiala: +3 och gjorde 1+1, Fiala bra ikväll.
PC: Vår klart bästa forward i defensiven, kul att han får måla oxå.
Grymt stolt över den karaktär hela HV visar. Man varenda spelare är redo att käka pucken för att hindra att ett skott når fram till Wesslau.
Kul att vi har flera backar som tagit nästa steg i karriären i år. Tänker främst på Pilut och Eidstedt, men får inte glömma Emil Johansson heller även om han inte var tilltänkt från början.
HVs BP är helt magiskt bra. 3 insläppta på 49 tillfällen och endast 1 insläppt senaste 8 matcherna!!! Detta ska vi tacka stort jobb från flera backar men framförallt Holzapfel och Carlsson som kämpar som djur.
PP lite kvar att jobba på även om % ser bra ut (25%). Får ibland hopplöst svårt att sätta upp tryck och flera mål görs istället i flygande anfall.
Vi har en fantastisk bredd framåt med 6-7 spelare som kan avgöra matcher. Spelarna kan ha dåliga dagar och då finns det flera andra som går fram istället.
Sist men inte minst, Andreas Johansson med resten av ledarstaben. Otroligt vad man fått ihop gruppen att kämpa mot samma mål. Jag var skeptisk till Johansson inför säsongen (framförallt för hans attityd), men får ändra min syn. Han är otroligt engagerad och sköter sig bra i media med en viss glimt i ögat. Coachar smart med, matchar heta spelare med varandra i slutet av matcherna på ett klokt sätt.
Kritiken grundade sig väl också på hans oerfarenhet som huvudtränare, men också som person. Jag har själv skrivit på detta forum att jag skulle skämmas ögonen ur mig om vi hade AJ i vårat bås. Detta var i kvartsfinalen mot FBK för et par säsonger sedan. Då betedde han sig som en tuggummituggande, tjurig liten skolflicka under match och presskonferens.
Det är inte många matcher under grundserien som jag blivit tårögd av - men i går blev jag det. Jag förstår att AJ i Hockeykväll sa att han var rörd. Var sån jävla krigarseger - och fantastiskt av våra juniorbackar. Och även Jämtin som plötsligt bara kliver in och spelar sitt livs hockey. Det var fint. Ett HV med sin allra bästa spelare borta, Christensen, och två av lagets bästa backar (varav Campoli är hela ligans bästa BP-back) borta - som måste spela med fem juniorbackar ska inte kunna vinna mot ett friskt Skellefteå i deras hemmaborg. Hatten av. Det bådar gott för framtiden.