Omgång 14: Västerviks IK - HV71

Håller med magnusb ang. backarna. Av den enkla anledningen att det finns ingen framtid i hockeyallsvenskan, i synnerhet inte för ett lag som satsar på att gå upp direkt.

Det allsvenska lag investerar i idag kommer nyttjas av SHL-lag imorgon. Säg att Kalle Holm gör det helt okej, säg att han till och med gör det bra. Sannolikheten för att han spelar kvar i ett allsvenskt HV nästa år är då tämligen låg.

Så ja. Hult borde verkligen jobba dag och natt för att lösa backsidan. Resten av året kommer vi spela med minst en man kort, och det kommer inte hålla i längden.

Han behöver definitivt ändra sitt beteende som SC och agera när det gäller att rekrytera spelare och inte sitta och rulla tummarna och naivt tro att mer än halva truppen ska ta kliv, som han haft stor tendens att ha gjort de senaste åren.

så bygger man inte ett hockeylag, han ska inte vara kvar som SC oavsett utgång på denna säsongen, det är för ojämn prestation som han stått för under sina år som SC, det håller inte, han är säkert en kanonkille privat men det räcker inte om man inte presterar, så funkar det i elitidrott tyvärr

det är en sak att stå och säga att man ska göra saker annorlunda (Lex Agne) och faktiskt agera annorlunda (Wilander)

Att lösa backsidan på längre sikt är helt rätt. Att låna in två backar i två matcher är inte rätt. Då är det bättre att låta våra juniorer spela. Inget SHL lag lånar ut några ordinarie backar.

En rejäl tackling på en HV-spelare redan i första minuten. “Välkommen till Västervik” skriks då från läktaren.
Ja, alltså, vi är ju fan inte här frivilligt.

Man märker att vi är ute på vift i riktiga tassemarker när kameran typ ligger på isen.

Omgivningen i Västervik är en av Sveriges finaste enligt mig.
Men arenan, klacken och hela upplevelsen framför tv:n känns surrealistisk på nåt sätt.
Hur fan hamnade vi här? :frowning:

tack vare två av de ytterst ansvariga som nu har toppjobb och kommer med 100% säkerhet köra Elmia i botten…

Önskar verkligen att Törngren får måla idag. Han skulle behöva en riktigt bra match.
Var ett tag sen nu.

Behållningen så här långt är väl Sanny Lindström, och den gode vad han nu heter…Clemens?

Inte lätt när Vvik parkerat bussen och bara jobbar med spelvändningar.

Ja, jag tänkte på det också.
Första gången jag blir glad av att höra Sanny kommentera.

Kokkonen blir inte kvar hela året

Det är väl han som kommer försvinna om nu Lars Bryggman kommer in

FAN :imp:

HV styr och ställer med Vvik gör mål. Mönstret känns igen.

Ja jisses…vad dåligt det är

Man trippar dessutom vår spelare så han tappar puck. Bra där domarn.

Tripping??

Försöker följa Kokkonen lite extra för att se om det är jag som är orimligt hård i min bedömning av honom. Jag har inte sett någonting som tyder på det. Han skjuter när han ska passa, passar när han ska skjuta. Tappar balansen och tappar puckar. Han är precis lika dålig som han var förra året. Hoppas HV bryter snarast…

Misstänkt tripping på Karlström precis före målet?
Jag vevade repriser och tycker han blir fälld.