Omgång 14: Västerviks IK - HV71

En räddningsprocent på 66 för Gunnarsson, ingen rolig statistik

När man såg målet bakifrån kan man undra om Gunnar vaknat :astonished:

Det vore nog bra med ett lagmöte och rensa luften för något är ju fel när spelet ser illa ut mer i 9 av dem 10 senaste matcherna

Ja, den ska han ha, alla dagar i veckan.

Gunnarsson ser ut som en korpmålvakt. Och vad fan är det för jävla dockhus dom spelar i?

Vi behöver tyvärr en ny målvakt. Gärna en vinnartyp.
Men men, än finns chans att spela upp sig.

Det har varit några matcher i följd nu där vi släpper in det första målet med.

Som sagt, det är någonting som skaver, är det interna stridigheter i laget eller vad är problemet?

Tråkigt att se att HV fortsätter släppa in oskymda höstlöv från blå.

PP funkar inte alls.

Några fina chanser, men avsluten är på tok för svaga.

Västervikspelaren tycker att de gjorde en bra period. Herregud! Låt denna mardröm till serie ta slut fortare än kvickt!!!

Oväntat att Gunnarsson skulle släppa in typ första skottet på mål. Oväntat att Kokkonen skulle vara ännu sämre än vad han var senaste matchen. Vad har hänt med Önerud förresten? Totalt osynlig.

Jag skäms av att se Hv spela i denna pissarena och ligga under mot ett pisslag.

Förutom backsidan som är ett självklart problem pga skador och avstängning så vill jag även sätta ett frågetecken kring forwards.

Vesel-kedjan är en toppkedja. Davidsson-kedjan en tredjelina. Men därefter?

Kokkonen-Matson-Netterberg och Törngren-Wikström-Önerud.

Typ två fjärdelinor. Och stackars Önerud som hamnat i en riktig brunkarline.

Back måste in pronto.men på sikt behövs nog två forwards till, Plus Ullström som center.

Jag börjar även fundera på om Gunnarsson verkligen är en vinnande målvakt på seniornivå.

Han har i slutspelssammanhang bara presterat vid ett tillfälle, när han och Malmö tog sig till semi 2018

Frågan är om han har vad som krävs för att vi ska gå upp? Jag är tyvärr inte övertygad. Mycket talar tyvärr för att vi kommer behöva spela i denna pissliga i minst en säsong till

Tycker motståndet vi möter match efter match ser rappare ut än oss. Vi kommer nästan aldrig samlade i anfall utan det krävs individuell skicklighet för att göra mål.

Kokkonen är inte ensam om att vara dålig. När gjorde Thörngren något bra senast? Forsberg märks ju inte och han ska vara en av våra stjärnor. Namnmässigt låter det bra men på isen ser det fan inte bra ut. Önerud som ska vara stark som en oxe påminner mer om en halvslö gnu!

Det är ishockey. De andra vill också vinna. Och ibland innebär det att de andra gör mål. HV leder serien med 9p. Har bara en fulltidsförlust hittills. Hade du ärligt trott att de skulle ligga så långt före redan nu?

Javisst - spelet hackar. Men det innebär inte att det är problem och inre stridigheter. Det kan bero på att det helt enkelt gått lite bättre än förväntat och därför har man slappnat av lite. Och då ser det ut så här.

Men hur ser du på alternativet? Att HV spelat vackert och legat på plats 6-8? Själv anser jag att det får se ut hur fan det vill, bara dom vinner. Och det har de ju gjort alla gånger utom en gång hittills. Men med det sagt så både förstår och vet jag att de kommer att förlora fler matcher denna säsong. Kanske redan ikväll.

I min värld innebär inte detta att det är problem. Det är hockey.

Problemet är att vi i alla matcher förutom hemma mot SSK sedan vi mötte MoDo borta har spelat som ett bottenlag i ligan. Det är alarmerande (särskilt med fjolåret i åtanke, då hette det att vi också skulle ha tålamod och det gick ju sådär)

Klart som tusan det finns en motståndare på andra sidan, jag är inte helt bakom flötet.

Vi har i ärlighetes namn sett till spelet kanske 7-8p för mycket i tabellen

Spelet har hackat, ja. Men hade vi spelat som ett bottenlag hade vi inte legat 9p före laget på andraplatsen.

Vi leder, inför dagens omgång, serien med 9 poäng efter 13 matcher. Trots hackigt spel så har vi vunnit 12 av 13 matcher. Och det är samtidigt en resa där man inte ska vara som bäst i November utan när säsongen summeras i vår. Och du snackar trots allt detta att mycket talar för att vi inte kommer gå upp i år? Ta ner ditt huvud på jorden igen tack för dina förväntningar måste vara skrämmande höga.

:slight_smile: :slight_smile:

:slight_smile:

Matcherna mot MoDo borta, Kristianstad borta, Almtuna borta och Troja hemma var matcher vi likaväl kunde förlorat, vi har haft flyt i dem matcherna.

Mina förväntningar är inte att HV ska vinna varje match, men jag vill se ett HV som har en struktur, en spelidé, jag ser ingen så här långt

Men det är väl bara att trycka på en knapp när slutspelet börjar så löser allt sig…

Torp är nöjd med första perioden, hoppas han är den ende.

Alltså inte bara arenan som är gammal….
Alltså vad är det för jävla ramsor de kör???