Omgång 15: Frölunda HC - HV71

Blir väl inte bättre med stillman! Han är väl en del av detta haveri

Det enda positiva just nu. Timrå var sist förra året lyckades hålla sig kvar. Det är väl ungefär där fokus bör ligga just nu…

Avgå Nubben. Avgå Martinsson. Avgå alla.

Nattsvart och det är svårt att säga ”Mycket var bättre” idag men det kan jag ändå tycka.
Ge oss de där uppehållet nu!

Man spelar inte bra i pp och man utnyttjar ju typ 15% av Forsbergs kapacitet där…

Undrar om Martinsson får choklad och blommor efter matchen?

Hjalmarsson skulle kunna bli en sån hjälte om han räddar Hv.

Martinsson solklart sämst idag. Bidrar inte med nånting. Sänker oss. Direkt avgörande för förlusten idag.

Jag menar “shit happens” misstag görs… men att lobba ut pucken över hela isen i 5v5!!!

André Petersson spelar med alldeles för små marginaler. Riktigt slarvig i flera avgörande situationer idag. Våra spetsar MÅSTE leverera. Vi gör annars en helt ok match men det är för dåligt i så många detaljer. Som att göra mål till exempel… Martinsson och Matson avgör ju annars med två sinnesjukt svaga utvisningar. SUCK!!!

Han skicka den i omloppsbana runt Uranus med närmsta motståndare 10 meter bort.

Fan! Får inte André skjuta längre eller? Dessa små dragningar han gör istället för att nypa till pucken!
Martinsson ska vara vår ledande back men skiter ner sig mer och mer ju längre säsongen går.
Vart är våra centrar? Sämsta centeruppsättningen i HV71 historia?
Nä det luktar kval mina vänner!

Lika bra att slipa spelet för Allsvenskt spel 2023.

Om nån jävel kunde ta å vinna en jävla tekning så vi slapp jaga så gudförbannat hela tiden

Tommys ser förstörd ut…han har gett upp. Han låter nästan som Rahm

Vigneault bättrade väl på sin tekningsprocent en del idag??

Jag reagerade på det också. Har han fått sparken??

Han och Norberg måste bort.
Om inställningen ska vara “ingen annan än Samuelsson kan göra detta bättre” ja då är det redan kört, för bättre blir det knappast.

Varför är det så viktigt att överleva? Vad är det som väntar? Det är som att säga till en dödssjuk dödsdömd fånge att han ska överleva till sin avrättning.

Släng in Christoffer Persson i båset