Omgång 15: Frölunda HC - HV71

Passa på att ”njuta” av denna säsongen mina damer och herrar, det kommer dröja länge innan vi får se HV71 i SHL efter denna säsongen.

Vi har en bra spelare. Nr 24. Han är junior född 2005. Resten är så jävla dåliga att jag önskar att jag aldrig hade hört talas om ishockey.

Defensivt helt klart. Han måste bort. Det kommer kosta föreningen en SHL plats. Just det, IGEN!!

Jag är förmodligen den enda här inne som tycker HV gör det helt ok idag. Man spelar mycket enklare hockey och har faktiskt skapat en hel del. Davidsson riktigt dålig i defensiven vid målet.

Nåja, mycket hockey kvar… tycker HV presterar hygglig bortaspel trots allt. Lite mer effektivitet bara så.

Saknar känslan av hockeyallsvenskan, när vi hade chans att vinna varje match. Där man hade lite tryck och stolpe in. Nu är det bara totalt mörker…Känns som att HV71 börjar i uppförsbacke redan innan matchen.

Alltså, detta är ju inget lag som vinner SM-guld på pappret, men så som det ser ut i egen zon kan inte bero helt på manskapet. Det finns ta mig fan ingen tillstymelse till idé, det är fullt kaos och alla åker runt efter puck, ingen står där pucken kan tänkas hamna eller är spelbar. Känskan är att Frölundaspelare i egen zon har i snitt 2-3 sekunder på sig med puck för det finns ingen HV-spelare nära när dom får pucken utan när pucken ärcframme börjar våra spelare åka mot puckförare, medans HV-spelare har 0,5 sekunder max innan det är press för Frölundaspelarna är redan på spelaren som tar emot pucken. Vi kan ta in vad som helst, ska vi spela på det här viset så kommer det gå åt helvete.

Och vilken kedja va inne??? Bättre att köra 3 femmor istället för att ha davidsson- kedjan inne… Och bertov suger lika mycket som forward som back…

Solklart så. Martinsson är provocerande värdelös i match efter match. Hoppas man skeppar honom så jävla långt det bara går. Problemet är ju bara det att ingen lär ju vilja ta över denne halvfigurs kontrakt.

När vi väl får momentum spelar vi rätt hyfsat, men så fort det går emot oss och blir jobbigt en längre stund är det som att vi inte vet vad vi ska göra längre… Ingen vrider på huvudet utan alla tittar puck och väntar på att något ska hända

Davidsson? Martinsson får aldrig lämna sin position där när back kollegan gått bort sig. Bedrövligt!

Tycker även Herman och Miele visat ngn form av vilja. Men resten är jämngrått. Den där nr 19 med världens fysik och vår landslagsman 64 är ju skrattretande dåliga.

Martinsson har gått bort sig i ett tidigare läge. Davidsson måste täcka upp där.

Du verkar hata Martinsson. Han har inte varit kanon idag men är egentligen en bra spelare. Han har ändå vunnit två sm-guld, en av få i HV som vunnit ligan.

Hujedamig va dåligt!! Usla på tekningar, 2:a på pucken, enmansanfall och alldeles för ihopkrupna i defensiven osv osv

Hjalmarsson snälla kom tillbaka nu!!!

Martinsson är ju riktigt dålig återigen. Han och Andrae är ju fullkomligt livsfarliga.
Hjalmarsson får nog spela med Martinsson och hoppas på att det kan hjälpa.
Bengtsson har jag svårt att förstå all kritik emot, tycker han klart platsar på sex backar i det här gänget.
En av få ganska stabila backar och dessutom ganska storvuxen vilket är viktigt i vår extremt kortvuxna backsida.

Men Martinsson kan ju uppenbarligen inte vara ledande back och leda den lagdelen, vilket det på förhand målades ut som. Och det var ju likadant senast han var i klubben. Han viker ner sig när det gäller. Är dålig i markeringsspelet, är svag i det fysiska spelet, är långsam och kladdig med pucken och dålig i passningsspelet. Är detta markörer för en backgeneral? Verkligen inte! Vad är det som är så fantastiskt med Martinsson? Vad gör honom bra? Jag tycker inte att han levererar nånting av det som han utmålats till.

En annan sak som är oroväckande är att många tycker vi gör en bra period. Visar lite på hur låga förväntningar vi har.
Är OK så länge vi inte är helt utspelade,
Kännetecken för ett riktigt bottenlag tyvärr.

Ja dessvärre är det numera de på förhand “bra” backarna som ser blekast ut. Martinsson och Andrae dvs.

Han imponerar! Framförallt åker han skridskor. Då utmärks man i detta lag.