Vill också tillägga att Matson är den spelmässigt sämsta lagkaptenen jag sett i den här klubben. Ledaregenskaper har han säkert men han bidrar inte med mycket mer. Dags att byta kapten.
Håller helt med. Förväntningarna och kravställningarna når nya bottenrekord den här säsongen. En indikation på var HV och dess supportrar är nånstans. På botten. Vana vid motgång och nederlag. Tröstlöst. Ledsamt. Sorgligt.
Spelar ingen roll. Han får aldrig lämna sin position där. Han är back och skall alltid försvara målet i def zon. Nej,hatar inte honom. Men han tillhör kategorin spelare utan självinsikt och självrannsakan. Han håller inte defensivt, tyvärr. Han vann 2 sm guld för väldigt längesedan. Nu, i modern tid kan han vara med att köra ner HV i avgrunden 2 gånger. Säger väl det mesta om hur betydelsefull han är. Finns inget som talar för denna spelare i dagsläget.
Det är väldigt få lag som åker till Göteborg och dominerar matchbilden. HV har spelat till sig två 2-1 lägen där man borde satt en. Jag tycker det går långt över förväntan. Men iofs var typ mina förväntningar noll. Det ser radikalt mycket bättre ut än FBK eller ÖHK borta tex.
Det är int VF borta HV måste vinna för att klara kontraktet.
frölunda har inte direkt imponerat iår och inte heller i den här matchen, kanske gör att en del tror vi ser lite bättre ut än förväntat i den här matchen, vi möter inget topplag så att säga och ändå ser det ut som det gör tyvärr
Vi ställer ju noll krav. Ingen säger ju något. Och jag räknar in sponsorerna till supportrarna. De som sitter på kulorna. Hade de ställt lite krav så hade det kanske inte fått se ut så här. Men likt förra gången HV åkte ur så ställde inga supportrar och sponsorer några krav. Man litade på föreningen. Sen gick det som det gick. Och sjukt nog verkar man göra samma sak i år. Man litar på föreningen. Och se hur bra det går.
Där var ett praktexempel på vad jag menade innan. 2 fröundaspelare plus puck nere till höger i HV’anfallszon, 2 HV’-spelare där och slåss om puck. Vigneault som tredje spelare är också på väg dit, pucken spelas loss till andra hörnet. Då måste han byta åkriktning för att ta sig dit, och förlundaspelaren får således extra tid på sig. Behöver man vara 3 spelare i ett hörn? Offensivt? Det är som att se ett pojklag spela fotboll, alla springer efter bollen och eftersom att det är likadant hela tiden, varje match så antar jag att det är tränarnas plan att ha det så…om inte så har vi det lag med sämst hockey-IQ genom alla tider.
Det förklarar ju varför ju bröderna Davidsson får till lite press ibland, dom är dåliga på mycket, men inte på skridskorna, så det är väl dom enda som ändå kan hinna in i lite press.
Du skriver det själv, ”mina förväntningar noll”.
För att klara kontraktet ska vi kunna slå alla lag i alla matcher, inte säkert vi gör dock men inte ge upp i förväg.
Kul att det ser bättre ut än mot ÖHK och FBK men det räcker inte!
Kravställning!
Sa ju upp CMORE vid degraderingen och följer nu här och via shl.se där matchreferatet säger “Rent statistiskt är HV71 inget vidare bra i andraperioder, där ligger man sist i ligan.” Känns som att hen missat helheten där