Omgång 15: Frölunda HC - HV71

Hurra. Målnollan spräckt. Fortsätt nu!

Nu börjar vändningen
:exclamation:

Andrae ja. Honom har jag aldrig yttrat ett ont ord om! :smiley: SMÄLL DIT skiten bara!!

Hv kan inte lura mig. Blir inte ens “Glad” längre

Wow. Måste blivit hål i nätet där.

Ser fram emot HVs forcering i tredje. Laddar med att köra rivhjärnet i ögonen och gnugga med citron.

Wow, det kan ju bli mål när man skjuter på mål

…….aaaj :open_mouth:

Men helt ärligt. Sååå jävla dåliga är vi inte. På riktigt. Självförtroendet är det som hämmar oss just nu och Frölunda är inte dunderbra heller. Fortsätt gnugga nu.

Tror Vigneault visar vägen i tredje med ett snyggt solomål. Av bara farten gör bröderna tre mål (Jonathan två och Marcus ett). Nä, skojar bara det blir 4-1 till Gbg.

Man behöver 30 chanser för att sätta 1 mål. Kombinera detta med sämst spelintelligens i SHL vad gäller defensiven (tittar bara puck i match efter match).
Det går inte ta 3-poängare då.
Om Hjalmarsson kan gå på vatten eller is finns ändå ingen chans att undvika nedflyttning.

Studion synar HVs bluff till spel. Och det är inget vackert resultat som den synen visar.

Andra perren var våran.

Sammanfattning från cmore-studion:

Hv är bra om man bortser från det dåliga.
Briljant för fan!

Låter bra, då går mitt tipp in. Gärna med Lasch som tremålsskytt.

Såna skott kan vända en säsong!

Och nu nubben. Hahaha! Jaja, men då så. Då kan man känna sig trygg. :confused: :open_mouth:

Hahaha, ja så var det faktiskt. Mycket bra sammanfattning!

Andraes ansiktsuttryck andades mer beslutsamhet och “f*n nu vänder vi det här gubbar” än glädje efter målet. Hoppas det tände lite hopp inför tredje!

Klart fall framåt spelmässigt, Tyvärr inte målmässigt… men det är en effekt av dåligt självförtroende och höjda axlar. Det som oroar är lite dåligt kroppsspråk från viktiga spelare. Hyllar personligen ofta och gärna Martinsson, men han ser obekväm ut, missnöjd på något sätt. Han har spelat bra mkt sämre de senaste matcherna när laget gått sämre vilket tyvärr för mig innebär att han inte är den ledare jag hoppades och trodde han var. Ledare blir bättre när omgivningen inte presterar. Kolla Lundqvist i vår senaste drabbning mot Frölunda för ett bra exempel på motsatsen