Omgång 15: HV71 - Skellefteå AIK


[size=150]DAVIDSSON EFFEKTEN ? RAJALA EFFEKTEN ?! NU VÄNDER DET, VI ÄR HV71 !![/size]


OMGÅNG 14 2013-10-21 19:00

Läget i HV71:
Det var ett helt annat HV71 som uppträdde fantasifullt och kraftfullt mot Linköping. Borta var oron och ängslan och istället var det ett lag som klev fram och tog initiativ,och som dessutom spelade smart och enkelt när det behövdes.
Att hävda att det har vänt för HV är kanske att ta i. Men i vilket fall som helst var segern ett trendbrott efter den senaste tidens förluster. Och spelar laget så här i fortsättningen, när dessutom spelare som Ted Brithén och Brett Sterling är tillbaka i laget igen, kommer man avancera i tabellen. Och det vore snudd på tjänstefel att inte ha med Davidsson i båset framöver. Till sist måste vi applådera oss själva. Publiken var enorm och spelarna njöt varje sekund. Detta gör vi om på måndag !

Nyförvärv:
Anssi Salmela

Skadelistan:
Johan Davidsson(Långtidsskadad)
Mattias Karlsson(Långtidsskadad)
Ted Brithén(Dras fortfarande av sviter från hjärnskakningen)
Brett Sterling(Samma läge som ovanstående)

Avstängningar:
Riley Holzapfel


William Karlsson var outstanding mot LHC.

Läget i Skellefteå AIK:
Skellefteå AIK blev utan poäng i torsdagens bortamöte med Frölunda. Det blev som väntat en tuff bortamatch för Skellefteå AIK i torsdags då dom gästade Skandinavium. Trots att de gjorde mycket bra så låg Skellefteå AIK efter två perioder under med 3-0. Frölunda vann matchen helt rättvist och slutsiffrorna skrevs till 3-1.
Även i lördagsmatchen blev det förlust för Skellefteå där dom förlorade på straffar emot FBK. Inför kvällens match är Melker Karlssons medverkan osäker pga skada. I övrigt kommer Skellefteå till Kinnarps Arena med fullt manskap.


SAIK är mänskliga dom med. Dom kan förlora

Tabellen:

1 Skellefteå 14 13 31
2 Luleå 14 17 27
3 Växjö 14 3 25
4 Frölunda 14 3 24
5 Linköping 14 4 21
6 MODO 14 0 21


7 Leksand 14 -6 21
8 Brynäs 14 1 20
9 Örebro 14 -1 19
10 FBK 14 -6 16


11 AIK 14 -9 16
12 HV71 14 -19 11

1:A FEMMAN
6 Oscar Fantenberg
33 Elias Fälth
91 Andreas Jämtin
23 Sebastian Strandberg
4 Marcus Nilson

2:A FEMMAN
11 Anssi Salmela
22 David Petrasek
72 Patrik Carlsson
71 William Karlsson
17 Toni Rajala

3:E FEMMAN
73 Stefan Johansson
27 Jesper Williamsson
79 Johan Lindström
9 Jason Krog
8 Kyle Beach

4:E FEMMAN
5 Johan Larsson
28 Anton Bengtsson
21 Johan Johnsson
16 Filip Sandberg
18 Erik Andersson

Botten mot toppen alltså, kör man som bara fan likt förra matchen kommer SAIK få ett helvete.

SAIK har inte vunnit i Kinnarps sedan slutspelet 2010, semifinal 2 då de vann med 5-3,

Känner på mig att det kommer bli en tuff match, kommer grabbarna ut med samma inställning och fart kommer SAIK precis som mot FHC få något att bita i.

Spelar HV71 på samma sätt som emot LHC så blir vinst och 3 poäng. Och jag tror verkligen vändningen mot LHC är starten på nått sensationellt. Vad gillade ni denna matchtråden då? Kunde inte låta bli att inte låta Davidsson få pryda den :stuck_out_tongue:

Som alltid Kanon kungkeno!!! :smiley:

Det enda som saknas är väl nedräkningsklockan som sir Ward påpekade :wink:

Den kommer, den kommer :slight_smile: Förhoppningsvis till nästa matchtråd. Trevlig lördag Pawhlen och ni andra !

desamma :wink:

Ser mycket bra ut(hur du nu fixar det) men saknar poäng, mål mm i tabellen.
Passa samtidigt på att vända på tabellen :wink:

Din första önskan kan jag ordna, den andra önskar jag verkligen att jag kunde ge oss och HV71, men det måste tyvärr grabbarna på isen ordna, med hjälp av oss givetvis :slight_smile:

Finns inte en bättre låt än denna att tagga matchen till :smiley: Nu kör vi!!
youtube.com/watch?v=Sgug3Vifp4w

En fantastisk match. Som vanlig, HV behöver vårt stöd. Tillsammans ska vi vända det här. Trycket senast var magiskt. Så ta er till Kinnarps. Hetsa alla ni känner att köpa biljetter. Krossa Saik

Absolut, lär behövas lika bra stöd då ZAIK lär vara revanschlustet efter två förluster nu

Jag kommer att vara på plats, dock på sittplats. Men ska gapa som bara den och klappa sönder matchprogrammet :smiley:

Vi fixar vår andra raka och Skellefteås 3 raka förlust

Skulle smaka mumma det… :smiley:

Med Salmela klar och förhoppningsvis med imon så ska vi fylla hallen. Ta med er alla ni känner. Nu skapar vi ett jäkla drag igen.
#vijävlarbarakör

Är det realistiskt att tro att Salmela kan bli spelklar till denna match? Hoppas!

Inte för att jag är superinsatt i transferreglerna men iom att han flyttar mellan två svenska klubbar så borde han ju varit spelklar så fort kontraktet var påskrivet. Eller?

Ja han är nog tillgänglig direkt när kontraktet är påskrivet med tanke på att han redan finns i systemet, gissar på att han spelar.

Förväntar mej att 5 Larsson ej spelar imån då!
Ytterligare en helt ogenomtänkt stillmanvärvning.

1a matchen jag jag såg hela i fredags, grymt bra tryck på läktaren, OCH vi spelade bra, även om det vart bjudningar som föranledde målen.
Imån ska jag se hela matchen igen är det tänkt, väldigt nyfiken på salmela.
Bara det inte blir för stor press på honom…