Omgång 15: HV71 - Skellefteå AIK

Fast saik har inte imponerat i sina 2 senaste matcher, dom bara kör med sitt spel, ingen plan B känns de som, jag tror hv vinner, salmela gör poäng direkt

MÅLVAKTER

32 Gustaf Wesslau (GK)
37 Jonas Gunnarsson (GK)

1:A FEMMAN

6 Oscar Fantenberg (LD)
33 Elias Fälth (RD)
91 Andreas Jämtin (LW)
23 Sebastian Strandberg (CE)
4 Marcus Nilson (RW)

2:A FEMMAN

11 Anssi Salmela (LD)
22 David Petrasek (RD)
72 Patrik Carlsson (LW)
71 William Karlsson (CE)
17 Toni Rajala (RW)

3:E FEMMAN

73 Stefan Johansson (LD)
27 Jesper Williamsson (RD)
79 Johan Lindström (LW)
9 Jason Krog (CE)
16 Filip Sandberg (RW)

4:E FEMMAN

5 Johan Larsson (RD)
28 Anton Bengtsson (LW)
21 Johan Johnsson (CE)
18 Erik Andersson (RW)

att spela Salmela med Petrasek är väl inte jättesmart precis :neutral_face:

Lägg märke till att Kyle Beach inte är med, bör betyda att han försvinner

Nervös som f*n!!

Finsk sisu ikväll! Salmela och Rajala kommer dominera! Krossa SAIK!!!

Konstigt att man inte spelar Beach med tanke på hur många tongivande spelare som är borta. Sterling, Brithén och Holzapfel missar ju matchen.

Känns som om det snarare är skadeläget som kommer sänka oss ikväll, om vi skulle förlora.

Enligt timpan på Twitter är inte Sandberg med och Kyle är med?

Nä, i PP hade man velat se Fanten tillsammans med Salmela i ett par och Fälth/ Johansson i det andra men inte omöjligt att man kastar om i PP

Hylla dom som hyllas bör…David Petrasek
I hemmamatchen mot Skellefteå AIK ikväll blir HV-kaptenen David Petrasek tidernas meste spelare i elitserien/SHL+slutspelet med 941 matcher.

Jag älskar dig Pettan!

Men varför i hela friden är inte Kyle med!?

Han är med nu, men när jag kollade laguppställningen tidigare fanns han inte med :stuck_out_tongue:

Synd om Salmela som får debutera med Petrasek som borde suttit på läktaren för länge sedan! :angry:

ZAIK har verkligen inte varit outstanding i år enligt min och många andras mening. Dom har vunnit det flesta ja men dom har fortfarande spelat långt ifrån sin maxkapacitet, även om ZAIK går på halvfart så är dom bland de bästa lagen just på grund av deras enorma bredd. När vi torskade där uppe med 5-0 tyckte jag verkligen inte Skellefteå gjorde en bra match heller.

Håller med. Dock gjorde han en bra match senast. Salmela kanske kan göra petrasek bättre.

Dags för Krog att vakna snart!
3 poäng och näst sämst +/- i hela ligan.

En fruktansvärd besvikelse hittills.

Beach är med. Min laguppställning är korrekt och ni finner den som vanligt i första tråden.

Tror Salmela och Petrasek ihop är bra. Petrasek behöver höja sig och kanske kan göra det med nån stabilare jämte sig. Fälth och Fantenberg är ju redan minst dåliga så.

Ingen bra inledning, SAIK trycker ner oss i egen zon rejält

Bra boxplay!

redan kritisk till pettan denna match, redan tappat 4 puckar, får de att se så jäkla svårt å taffligt ut!!!